اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس:

منطقه آزاد ارس بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری خارجی است

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد ارس دارای قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌های خارجی است.

منطقه آزاد ارس بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محمد حسن‌نژاد در دومین روز از برگزاری چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در منطقه آزاد ارس برگزار شد با اشاره به روند رو به رشد اقتصاد کشور اظهار کرد: کشورهای در حال توسعه از جمله ایران که دارای منابع فراوانی هستند بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری هستند و کشورمان در این میان بیشترین ظرفیت‌ها را برای جذب سرمایه در اختیار دارد.

وی ادامه داد: نخستین تعریف علم اقتصاد؛ تخصیص منابع محدود به خواسته‌های نامحدود است و شاید محدودترین منابع، پول و سرمایه باشد بنابراین باید با اولویت بندی در پروژه‌ها و بر اساس بازده آن و در نظر گرفتن ریسک پایین، سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

حسن‌نژاد استاد آذربایجان را مکانی امن برای سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد که بهترین زیرساخت‌ها در سرمایه انسانی را نیز دارا است.

وی مناطق آزاد کشور را بهترین خنثی کننده برای رفع تحریم‌ها دانست و افزود: بعد از ویژگی‌های عیان استان آذربایجان‌شرقی، منطقه آزاد ارس از سال گذشته تاکنون در بخش ایجاد واحدهای تولیدی رشد بی‌نظیر و چشمگیری داشته است.

حسن‌نژاد این منطقه را به عنوان یکی از فرصت‌های مطلوب سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی و صنایع وابسته به آن معرفی کرد و یادآور شد: این منطقه با دارا بودن منابع فراوان آبی و نیز با توجه به گرانی چندین برابری محصولات کشاورزی در کشورهای آسیای میانه، می‌تواند سرمایه‌های فراوانی را در این بخش جذب کرده و امکان نگهداری، انتقال و صادرات این محصولات را به بازارهای هدف فراهم کند.

وی افزود: در سایر بخش‌ها نیز ارس می‌تواند پایلوت مناسبی برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری باشد چرا که این منطقه در بخش صنایع خودروسازی، پالایشگاهی، صنایع پایین دستی مس و بسیاری بخش‌های دیگر امکان سرمایه‌گذاری را مهیا کرده است.

این عضو شورای پول و اعتبار کشور در پایان از سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در همایش خواست همه راهکارهایی که منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری در اختیار آنان قرار داده است را بررسی کرده تا به اهمیت این منطقه در تبادلات تجاری و اقتصادی بیشتر واقف شوند. 

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول