اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

سرمایه‌گذاری 7500 میلیارد تومانی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد زیادی طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 7 هزار و 500 میلیارد تومان در حال تاسیس است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 57 هزار و 300 نفر از جوانان آذربایجان غربی اشتغال دائمی و مولد ایجاد می‌شود.

سرمایه‌گذاری 7500 میلیارد تومانی در آذربایجان غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: حماسه سیاسی با حضور پرشور ملت ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای تحقق یافت، و موجب ناامیدی بسیاری از دشمنان داخل و خارج از کشور شد، حماسه اقتصادی که شاید سخت‌تر از حماسه سیاسی است، تلاش شبانه‌روزی اندیشمندان، دولتمردان، صاحبان صنایع و معادن، تجار، کشاورزان و به تعریفی همه دست‌اندرکاران اقتصادی کشور را می‌طلبد.

وی افزود: امسال نشان می‌دهیم، در عرصه اقتصادی نیز مانند حماسه سیاسی قدرتمندانه ظاهر می‌شویم، و استکبار جهانی را به زانو درمی‌آوریم.

اکبری خاطرنشان کرد: 2 هزار و 847 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند، که با سرمایه‌گذاری بیش از 3 هزار و 250 میلیارد تومان و اشتغال 61 هزار نفری در بخش صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

اکبری با بیان اینکه تعداد زیادی طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 7 هزار و 500 میلیارد تومان با اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال تاسیس است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 57 هزار و 300 نفر از جوانان آذربایجان غربی اشتغال دائمی و مولد ایجاد می‌شود، که هزاران نفر نیز به صورت غیرمستقیم از این اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: بخش اعظم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها به ترتیب 21 درصد در زمینه ساخت فلزهای اساسی، 19 درصد در زمینه تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در زمینه ساخت مواد و محصولات شیمیایی و 14 درصد در زمینه تولید کانی‌های غیر فلزی است.

اکبری با بیان اینکه با راه‌اندازی صنایع فوق تغییر اساسی در چهره اقتصادی آذربایجان غربی پدیدار می‌‌شود، تصریح کرد: بسیاری از صنایع فوق با پیشرفت فیزیکی بالای 60 تا 95 درصد با مشارکت بانک‌ها و یا صاحبان سرمایه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی که تعداد 523 طرح بوده و با سرمایه‌گذاری یک هزار و 800 میلیارد تومان است، برای 15 هزار و 400 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

اکبری افزود: 250 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی به 910 میرسند اعلام کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 610 میلیارد تومانی و برای 5 هزار و 408 نفر نیز اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول