اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

سرمایه‌گذاری عبادت است/آذربایجان ‌شرقی توانمندی‌های فراوانی دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در متون دینی اسلام به تولید و تجارت تاکید فراوان شده و باید توجه داشت که عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه سرمایه‌گذاری نیز خدمت به مردم و نوعی عبادت محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری عبادت است/آذربایجان ‌شرقی توانمندی‌های فراوانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری و تجاری آذربایجان‌ شرقی در تبریز اظهار کرد: اسلام صنعت، تجارت و زراعت را به عنوان عبادت معرفی می‌کند چرا که در این کارها هم سرمایه‌گذار سود می‌برد و هم برای افراد بیکار، اشتغالزایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در میان مسئولیت‌ها، سرمایه‌گذاری در صنعت، تجارت، زراعت، صنایع تبدیلی، توسعه عمران و آگاهی در شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی قطب مهم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ایران است، افزود: این استان به علت توانمندی‌های بالای اقتصادی و صنعتی، نیروی انسانی متعهد و متخصص و ظرفیت‌های معدنی و طبیعی تبدیل به قطب صنعتی کشور شده و برای اجرای پروژه‌های مختلف آمادگی کامل دارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری تاکید کرد: هر چند در گذشته تهران به عنوان پایتخت کشور معرفی شده ولی امروز بنا شده تمرکززدایی شود و اکنون استان‌ها با توانمندی‌های مختلف خود این تمامیت‌خواهی را از تهران که پایتخت سیاسی کشور است، گرفته‌اند، با این حال آذربایجان ‌شرقی به دلیل داشتن مردمانی فهیم، غیرتمند و با دانش همچنان از توانمندی‌های بیشتری برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به حمایت‌های رهبر انقلاب و دولت از سرمایه‌گذاران یادآور شد: اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی موجب افزایش سهم بخش خصوصی در فعالیت‌های مختلف اقتصادی کشور شده و قوای مجریه و مقننه نیز در این زمینه گام‌های مهمی برداشته‌اند.

وی امنیت و آرامش موجود در ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی امری سودمند عنوان کرد و افزود: در متون دینی اسلام به تولید و تجارت تاکید فراوان شده و باید توجه داشت که عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه سرمایه‌گذاری نیز خدمت به مردم و نوعی عبادت محسوب می‌شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری یادآور شد: هم‌اکنون نیز با انتخاب شایسته دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، با شناختی که از ایشان دارم مطمئنم از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت خواهند کرد و قطعاً این حمایت‌ها اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام/60001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول