اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

رشد 17 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران / اعلام نرخ‌های معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام نرخ‌های معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در مقایسه با سال گذشته در کشور از رشد 17 درصدی برخوردار است.

رشد 17 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران / اعلام نرخ‌های معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز علیشیری ظهر امروز در آیین گشایش چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در تبریز با اعلام کسب جایگاه چهارم ایران در منطقه خاورمیانه، حجم سرمایه‌گذاری خارجی و ارتقای دوپله‌ای رتبه ایران در جذب سرمایه‌گذار خارجی در این منطقه نسبت به سال 2007، دستیابی به نرخ رشد 17 درصدی را مهم دانست که غالب کشورهای منطقه و برخی همسایگان ایران رشد منفی را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران رشد 142 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی را طی پنج سال (2012-2007) داشته است، گفت: در حالی که طی سال گذشته (2012) که غالب کشورهای جهان به دلیل ضعف در ساختارهای مالی جهانی، رشد ضعیف سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای توسعه یافته و اثر مخرب بی‌ثباتی سیاست‌های کلی بر اعتماد‌ سرمایه‌گذاران با روند کاهشی در میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی روبه‌رو بودند، حفظ ثبات و روند رشد پایدار سرمایه‌گذاری خارجی کشور بسیار حایز اهمیت است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز، ایجاد اشتغال، انتقال فناوری و دسترسی به بازارهای جهانی را از اهداف اصلی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

علیشیری تصریح کرد: در این زمینه و برای جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی راهبردهای ملی و برنامه‌ریزی مدونی تعریف شده است.

وی با بیان این‌که کارشناسان معتقد هستند از هر 10 هزار ایده سرمایه‌گذاری احتمال تحقق 10 طرح وجود دارد بر برگزاری مستمر و منظم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

علیشیری در خصوص حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، اظهار داشت: بخش معدن شامل نفت، گاز و صنایع معدنی با جذب 3,5 میلیارد دلار و اختصاص 76,46 درصد از کل حجم سرمایه‌های خارجی جذب شده در جایگاه نخست قرار گرفته و حوزه‌های خدمات و صنعت به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از کل حجم سرمایه‌های جذب شده در اختیار دارند.

اعلام نرخ‌های معافیت‌های مالیاتی در بخش کشاورزی، صنعت و معدن و مناطق آزاد

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان این‌که در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از معافیت‌های 100 درصدی به طور نامحدود بهره ببرند، اظهار داشت: این معافیت مالیاتی 80 درصد در بخش صنعت و معدن به مدت چهار سال به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌شود که البته در این حوزه و در مناطق کمتر توسعه‌یافته معافیت‌های مالیاتی 100 درصد به مدت 10 سال اعمال می‌شود.

وی گفت: در مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز معافیت‌های مالیاتی به مدت 20 سال از تاریخ بهره‌برداری اعمال می‌شود.

تدوین پیش‌نویس لایحه قانون مشارکت بخش عمومی و خصوصی

وی تدوین پیش‌نویس لایحه قانون مشارکت بخش عمومی و خصوصی برای نخستین بار در کشور و ارسال به مراجع مربوطه، تدوین وانتشار پنج جلد کتاب مرتبط با تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، ایجاد کار گروه تخصصی رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان‌های کمتر توسعه‌یافته، تدوین سند راهبردی توسعه در استان‌های محروم، انجام اقدامات ویژه و گسترده به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح عملکرد و تقویت ساختار مراکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان‌های کمتر توسعه‌یافته را از دیگر اقدامات سازمان در قالب حوزه سیاستگذاری و بسترسازی جذب سرمایه‌گذاری خارجی برشمرد.

گفتنی است،‌ چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی با حضور 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از 35 کشور جهان در تبریز گشایش یافت.

همچنین 102 طرح در حوزه صنعت و معدن، 44 طرح در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، 33 طرح در حوزه گردشگری و خدمات، هشت طرح در حوزه زیربنایی و انرژی، 136 طرح در حوزه عمران و توسعه شهری و 85 طرح مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به صاحبان سرمایه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/60002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول