اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز را باید به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز در میان کلانشهرهای کشور، بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را داشته و امروز افتخار داریم که این شهر را به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کنیم.

تبریز را باید به عنوان آرمانشهر سرمایه‌گذاری کشور معرفی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان در این همایش، اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری برای حفظ و توسعه توان اقتصادی را امری بدیهی دانست و افزود: تمام دولت‌ها برای دستیابی به یک اقتصاد توسعه‌یافته، توجه ویژه‌ای به موضوع سرمایه‌گذاری دارند.

وی با اشاره به تجربه برگزاری سه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، گفت: هر کدام از این همایش‌ها، مبدأ تاریخی بسیاری از تحولات در حوزه توسعه و عمران آذربایجان شرقی و بهره‌مندی از موهبت‌های خدادادی در این خطه بوده است.

معامله برد - برد جذب سرمایه‌گذاری 1.1 میلیارد دلار در آذربایجان‌شرقی

علیرضابیگی دستاوردهای سه همایش گذشته را باارزش خواند و اظهار داشت: در این همایش‌ها توانسته‌ایم با ترسیم معادله برد ـ برد برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیری، شاهد تحقق 64 پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد و 11 میلیون دلار باشیم و علاوه بر این، 19 پروژه دیگر به ارزش 732 میلیون دلار نیز در دست اجرا داریم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در فاصله برگزاری همایش‌های گذشته به ویژه پس از برگزاری همایش سوم، تلاش کردیم با تقویت زیرساخت‌ها و پیش‌بینی تسهیلات مناسب از قبیل زمین مناسب، منابع بانکی و خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاری، جاذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی را فعال‌تر وارد عرصه جذب سرمایه‌گذاری کردیم و فعالیت‌های این مرکز در توسعه روند سرمایه‌گذاری و پیگیری و رفع موانع احتمالی مشهود است.

آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم صنعتی و صادراتی کشور است

علیرضابیگی با بیان این که امروز آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم صنعتی و صادراتی کشور است، افزود: ظرفیت‌ها و ذخایر معدنی استان نیز برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است که بهترین نمونه آن، توفیق در استحصال مس به عنوان یکی از مراکز غنی تولید این محصول مهم است.

وی اضافه کرد: وجود امکاناتی چون مراکز بزرگ علمی، قابلیت تربیت نیروی انسانی کارآزموده را برای این استان فراهم کرده است.

علیرضابیگی با بیان این که امروز زیرساخت‌های استان به خوبی توسعه یافته، افزود: قابلیت‌های نیروگاهی، خطوط انتقال انرژی و برق، شبکه وسیع حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، وجود گمرکات متعدد، امکان دسترسی آسان به زمین و امکانات زیربنایی، کار را برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی راحت کرده است.

سرمایه‌گذاران خارجی تبریز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه و عمران شهر تبریز، اظهار داشت: تبریز در بین کلانشهرهای کشور بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را داشته و انعقاد 172 قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش 62 تریلیون دلار در پروژه‌های شهری، این جایگاه برتر را برای تبریز فراهم کرده است.

وی، منطقه آزاد ارس را از دیگر قابلیت‌های آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: این منطقه با برخورداری از نرم‌افزارهای قانونی متمایز، توانسته تاکنون 43 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کند و در بخش خدمات هم 28 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفته است.

معرفی 408 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 15 میلیارد یورو

علیرضابیگی همچنین از معرفی 408 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 15 میلیارد یورو در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها تلاش کرده‌اند با تجربه همایش‌های گذشته، طرح‌های سرمایه‌گذاری را با جامع‌ترین اطلاعات به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری همایش چهارم، مسیر توسعه و پیشرفت را با شتاب بیشتری طی کنیم و طلیعه حماسه اقتصادی را پس از خلق حماسه سیاسی شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان ضمن آرزوی اقامتی خوش برای شرکت‌کنندگان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز، از همکاری همه دستگاه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و حضور مقامات و سفرای کشورهای مختلف در این همایش قدردانی کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول