اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان:

ضعف سرمایه‌گذاری چالش‌ توسعه کردستان است

مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان ضعف سرمایه‌گذاری و تحرکات اقتصادی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های عدم توسعه یافتگی استان برشمرد.

ضعف سرمایه‌گذاری چالش‌ توسعه کردستان است

عبدالله کاردانی در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون مسائل و مشکلات موجود در این بخش اقتصادی استان با بیان اینکه رفع تنگناها از ید قدرت کردستان خارج است گفت: مدیران استان نهایت همکاری را با بخش تولید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه انتظار فعالان بخش صنعت و معدن بیشتر از مدیران کشوری است، ضعف سرمایه‌گذاری و تحرکات اقتصادی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های عدم توسعه یافتگی استان ذکر کرد.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان با تأکید بر جایگاه شاخص استان در این حوزه، کردستان را سزاوار درآمد و ارزش افزوده بالا عنوان و تصریح کرد: با وجود عواملی همچون تورم، شاهد رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی هستیم.

کاردانی با بیان اینکه این مسئله برخلاف خواسته صنعتگران است اظهار کرد: سال گذشته قول‌هایی به ما داده شد از جمله آن‌که رئیس‌کل بانک مرکزی از تشکیل قرارگاه تولید با حضور خانه‌های صنعت و معدن به عنوان عضو خبر داده بود، اما در عمل شاهد کاهش تخصیص‌ها و پرداخت‌ها بودیم.

وی خاطر نشان کرد: از سوی خانه صنعت و معدن طرح‌هایی با بیش از 4 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز معرفی و تنها 5 درصد این مبلغ پرداخت شد که این مسئله ضعف بزرگی در سرمایه‌گذاری بخش تولید محسوب می‌شود.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن کردستان با بیان اینکه به جای شعار باید در عمل کار کنیم، خاطرنشان کرد: هر‌اندازه در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

کاردانی با تأکید بر اینکه انتظاراتی از دولت آینده داریم خواستار پرداختن به بهبود وضعیت‌کاری از سوی دولت یازدهم شد و افزود: اگر بستر لازم فراهم باشد مردمی که حماسه سیاسی آفریدند حماسه اقتصادی هم می‌آفرینند.

وی یکی از درخواست‌های بخش تولید از دولت را ایجاد تعادل بین شرایط بنگاه‌های مالی و ماهیت تولید عنوان کرد و گفت: در این صورت می‌توان شاهد حل بخشی از مشکلات صنعت و معدن استان بود.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان با اشاره به اینکه باید ضوابط و قوانین جایگزین سلایق شخصی شود تصریح کرد: راه برون رفت از وضعیت کنونی که بر تولید حاکم شده است همین مسئله است.

کاردانی پرداختن به این موضوع را یکی از اقدامات مهم در نجات مملکت عنوان و خاطر نشان کرد: اگر به تولید استان اهمیت می‌دهیم باید از این قاعده پیروی کنیم.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اجرای صحیح، امید زیادی برای رهایی کشور از سلطه کالاهای خارجی وجود دارد و حتی با توجه به ظرفیت بالای ملت می‌توان بر بخشی از بازارهای جهانی نیز مسلط شد.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان، همچنین بر ضرورت اصلاح قوانین مرتبط با تولید مانند بیمه اشاره کرد و گفت: با همفکری صاحب‌نظران این مسائل باید پیگیری و اجرایی شود.

کاردانی با بیان نقش مهم و اثرگذار مجلس در حمایت از بخش تولید خاطرنشان کرد: در صورتی که قوانین و آئین‌نامه‌ها متناسب با نوع و جنس مشکلات باشد مدیران نیز بهتر فعالیت خواهند کرد.

وی از ثبات قیمت‌ها و تثبیت نرخ ارز به عنوان اقدامات مؤثر در رسیدن به هدف نام برد و تأکید کرد: این موارد از خواسته‌های ما به عنوان فعالان بخش تولید است.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان افزود: لازم است با فراهم آوردن بستر مناسب حضور مقتدرانه محصولات ایرانی در دنیا شکل گیرد و افتخاری برای کشور حاصل شود.

کاردانی در پایان با بیان اینکه تمامی مدیران صنایع و تشکل‌ها بر مشورت قوا با ذینفعان بخش تولید اتفاق‌نظر دارند تصریح کرد: در روند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها باید از نظرات افراد دارای صلاحیت استفاده شود.

انتهای پیام/79012/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول