اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

اجرای طرح همای رحمت در قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از اجرای طرح همای رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

اجرای طرح همای رحمت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین درویشی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح همای رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان قزوین اجرا می‌شود، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر این استان در اجرای این طرح سبد غذایی بین نیازمندان و افراد بی‌بضاعت این استان توزیع می‌کند.

‌وی با اشاره به اینکه خیران استان قزوین سبد غذایی طرح همای رحمت را تهیه کردند که با کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر بین نیازمندان و افراد بی‌بضاعت توزیع می‌‌شود، ابراز داشت: این سبد غذایی شامل برنج، روغن مایع، ماکارونی، مرغ، تخم مرغ، کنسرو، رب، حبوبات و کفش است.

درویشی با بیان اینکه سال گذشته طرح همای رحمت در استان قزوین اجرا شده است، یادآور شد: در این طرح بیش از هشت هزار سبد غذایی با ارزش ریالی 694 میلیون تومان بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

برپایی 90 سفره افطاری در قزوین

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ماه مبارک رمضان 80 سفره افطاری در استان قزوین برپا شده است، اذعان داشت: امسال در این ماه مبارک 90 سفره افطاری در این استان برپا می‌شود.

درویشی اضافه کرد: از این آمار 30 سفره افطاری در شهرستان قزوین و 60 سفره نیز در شهرستان‌ها و روستاهای استان قزوین برپا می‌شود.

درویشی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا به امروز پنج طرح عمرانی جمعیت هلال احمر در استان قزوین به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان اداری، امدادی و انبار امدادی تاکستان با اعتباری بالغ بر 650 میلیون تومان و افتتاح پایگاه جاده‌ای نرجه با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی جمعیت هلال احمر این استان بوده است.

وی ساخت اردوگاه امدادی رازمیان با صرف 400 میلیون تومان اعتبار، ساخت ساختمان امدادی معلم کلایه با 400 میلیون تومان اعتبار و افتتاح ساختمان امداد و نجات استان با 200 میلیون تومان اعتبار را از جمله مهم‌ترین طرح‌های عمرانی جمعیت هلال احمر استان قزوین برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 12 پایگاه امدادی ثابت در جمعیت هلال احمر استان قزوین وجود دارد، متذکر شد: یک پایگاه امدادی کوهستانی نیز در این استان فعالیت می‌کند.

درویشی از تجهیز کتابخانه جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد و گفت: برای تجهیز این کتابخانه 40 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که بیش از 20 هزار جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

وی به راه‌اندازی مؤسسه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این مرکز آموزشی در مهر ماه سال 92 در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در چهار رشته تحصیلی امداد، سوانح، مترجمی زبان انگلیسی و مشارکت‌های مردمی 600 دانشجو جذب می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با تأکید بر لزوم آموزش‌های عمومی امداد و کمک‌های اولیه در مدارس عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته 120 هزار دانش‌آموز در 650 مدرسه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان زیر پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

وی یادآور شد: یک هزار و 300 امدادگر جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در سال گذشته زیر پوشش آموزش تخصصی امداد و نجات قرار گرفتند و به جمع امداد گران جاده‌ای این استان اضافه شده‌اند.

تشکیل پایگاه امداد هوایی در قزوین

درویشی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان قزوین برای تشکیل پایگاه امداد هوایی و خرید هلی‌کوپتر در این استان آمادگی دارد، ابراز داشت: این نهاد در این راستا با شهرداری قزوین تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده که زیرساخت‌های لازم را برای راه‌اندازی این پایگاه انجام دهد.

این مسئول با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در اختراع روبات‌های جستجوگر امدادی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین مانور مشترکی با این دانشگاه برگزار می‌کند تا بتواند با تلفیق تجربه و علم و همچنین استفاده از آخرین تکنولوژی‌های امداد و نجات به دستاوردهای خوبی در این زمینه برسد.

وی با بیان اینکه 24 هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان قزوین هستند، عنوان کرد: از این آمار 18 هزار نفر جوان، چهار هزار نفر داوطلب و دو هزار نفر امدادگر تخصصی هستند که در جاده‌های این استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/77013/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول