اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

خودسازی در ماه رمضان مقدم بر برنامه‌های ظاهری باشد

امام جمعه شهرستان کوثر گفت: توجه به خودسازی و تزکیه نفس باید مقدم بر برنامه‌های ظاهری، مادی و برخی افطاری‌های پررنگی باشد که گویی اصالت رمضان به همین خوردن‌ها و خوابیدن‌ها است.

خودسازی در ماه رمضان مقدم بر برنامه‌های ظاهری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه روحانیان و مبلغان دینی ماه مبارک رمضان در کوثر اظهار داشت: جای تأسف است که برخی‌ها ماه رمضان را ماه افطاری دادن‌ها و سحر خوردن‌ها می‌دانند و یک ماه گرانقدر را به جای غنیمت شمردن مشغول امور ظاهری و مادی می‌شوند که مورد پسند جامعه اسلامی و احکام و معنویت این حوزه نیست.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت و ایام در نگاه به اعمال و رفتار، خودسازی و تزکیه واقعی، نزدیکی به خداوند متعال و دوری از محرمات است، تصریح کرد:‌ اهرم‌های واقعی این رویکرد در قلب و روح ما ساری و جاری است و قطعاً روحانیان و مبلغان نیز باید تلاش کنند تا زوایای مختلف از ماه مبارک رمضان را برای عموم مردم تبیین کرده و فرصت بهره‌گیری از این فضیلت گران‌سنگ را به وجود آورند.

عبداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: نباید روزها و شب‌های این ماه به سادگی، بطالت و بی‌برنامه سپری شود در حالی که منابر خطبا،‌ وعاظ و سخنرانان حضور در نمازهای جماعت، نشستن در مجالس قرآن‌خوانی و تلاوت کلام الهی می‌تواند انسان را از شکل و شمایل زمینی به آسمانی مبدل کند و روح و دل او را سبک کرده و در مسیر مجاهدت واقعی بشر گام بردارد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: در کنار تمامی این نقاط ظریف باید علما و روحانیان به مردم یاد دهند که چگونه به ماه مبارک رمضان ورود پیدا کنند و با چه احوال و راز و رمزی از آن خارج شوند چرا که برترین خصلت و ویژگی ماه مبارک رمضان اصلاح و تصفیه انسان‌ها از گناه و آلودگی‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی ملت در 24 خرداد و ناکام گذاشتن دشمنان بیان کرد: همه علما، روحانیان، مبلغان و قشر آگاهی‌بخش در خلق این حماسه نقش‌آفرین هستند و قطعاً با این حماسه بی‌نظیر پشت دشمن به لرزه افتاده و اعتبار ایرانیان چندین برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر یادآور شد: ‌این بار نوبت مسئولان کشور و رئیس جمهور منتخب است تا با تدبیر و مشی درست بتوانند مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی مردم را برطرف کرده و یک بار دیگر بر حرکت منسجم مردم در ابعاد مختلف بیفزایند.

انتهای پیام/62006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول