اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کسب عنوان یازدهمی

بسکتبالیست آبیکی در رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان می‌رود

سعید باقری بسکتبالیست آبیکی به همراه تیم ملی، برای کسب عنوان یازدهمی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به میدان می‌رود.

بسکتبالیست آبیکی در رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان که سعید باقری ملی‌پوش آبیکی را در اختیار دارد، امروز برای کسب عنوان یازدهمی رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به مصاف برنده دیدار تیم‌های آرژانتین و روسیه می‌رود.

جوانان بسکتبالیست کشورمان برای نخستین بار پس از سه دوره حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان موفق شدند به جمع 12 تیم برتر جهان صعود کنند.

این بسکتبالیست‌ها در دیدارهای گروهی مرحله دوم این رقابت‌ها مقابل تیم‌های کرواسی، اسپانیا و کانادا تن به شکست دادند تا با کسب هفت امتیاز در مکان پنجم جدول قرار بگیرند و از راهیابی به جمع هشت تیم برتر جهان باز بمانند.

باقری ملی‌‌‌‌‌‌‌‌‌پوش آبیکی که برای نخستین بار تیم ملی جوانان کشورمان را در این رقابت‌های مهم همراهی می‌کند، روز گذشته می‌توانست به همراه تیم ملی عنوان نهمی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را کسب کند، اما جوانان بسکتبالیست کشورمان با شکست 63 بر 53 مقابل برزیل عملاً این فرصت را از دست دادند تا گوشه امیدی به عنوان مکان یازدهمی جهان داشته باشند.

به طور حتم باقری اگر هم بتواند عنوان یازدهمی رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان جهان را با تیم ملی کشورمان برای خود به ثبت برساند، افتخاری بزرگ برای خود و جامعه ورزشی بسکتبال استان فراهم کرده است، چراکه این موفقیت در رده‌های سنی ما بسیار تأثیرگذار خواهد بود و بسکتبالیست‌های نونهال، نوجوان و جوان قزوینی به خودباوری لازم می‌رسند و باور می‌کنند که می‌توانند در سال‌های آتی در ترکیب تیم‌های ملی کشورمان قرار بگیرند.

تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان در دو دوره قبلی حضور در رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان جهان، دو عنوان پانزدهمی و شانزدهمی سال‌های 2000 بوسان کره‌جنوبی و 2009 سیدنی استرالیا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

کسب عنوان یازدهمی و دوازدهمی تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان فارغ از هر نتیجه، نشان می‌دهد که ملی‌‌پوشان کشورمان در این سال‌ها رشد بیشتری داشته‌اند و می‌توانند به مراتب در سال‌های آینده حتی به جمع هشت تیم برتر دنیا هم صعود کنند، اتفاقی که بدون شک با برنامه‌ریزی اصولی و صحیح غیرممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/77004/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول