اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب 5 پیروزی متوالی صورت گرفت

فروغ بسکتبالیست معلول قمی در مسابقات جوانان آسیا و اقیانوسیه

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از درخشش بسکتبالیست جوان قمی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

فروغ بسکتبالیست معلول قمی در مسابقات جوانان آسیا و اقیانوسیه

محمد پیروزمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به قهرمانی تیم ملی جوانان کشورمان در پیکارهای بسکتبال با ویلچر آسیا با درخشش ملی‌پوش تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم اظهار کرد: این نخستین موفقیت یک بسکتبالیست معلول قمی در مسابقات جوانان آسیا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تیم ملی جوانان کشورمان با درخشش بازیکن قمی خود در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا و اقیانوسیه به مقام قهرمانی رسید و راهی پیکارهای جهانی شد و این مایه افتخار و عزت ورزش جانبازان و معلولین قم خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: در حالی که محمد محمدن‍ژاد بازیکن تیم ایثار قم عضو تیم ملی جوانان کشورمان در این رقابت‌ها بود، بازی‌های بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا و انتخابی مسابقات جهانی با شرکت پنج تیم قدرتمند ایران، استرالیا، تایلند، مالزی و ژاپن در تایلند برگزار شد.

وی اضافه کرد: بعد از کسب چهار پیروزی متوالی در مرحله مقدماتی، تیم کشورمان در نیمه نهایی از سد تایلند گذشت و سپس دیدار فینال بین تیم‌های ایران و استرالیا برگزار شد که ملی‌پوشان جوان کشورمان برای دومین بار موفق شدند رقیب استرالیایی را شکست داده و به عنوان تیم قهرمان این مسابقات راهی مسابقات جهانی در کشور ترکیه شوند.

پیروزمنش اضافه کرد: بسکتبالیست‌های معلول جوان ایرانی آخرین دیدار خود را با نتیجه 65 بر 55 برابر حریف استرالیایی برگزار کردند و موفق شدند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، ضمن اینکه در دیدار بین تیم‌های ژاپن و تایلند نیز تیم ژاپن موفق شد با نتیجه 56 بر 26 از سد میزبان عبور کرده و عنوان سوم این مسابقات را کسب کند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: به این ترتیب تیم‌های ملی جوانان ایران، استرالیا و ژاپن به عنوان نمایندگان قاره آسیا به جمع 9 تیم منتخب جهان پیوستند تا در رقابت‌های جهانی ترکیه که شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر قهرمانی ارزشمند تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در این رقابت‌ها اسامی دو بازیکن تیم ملی کشورمان یعنی مرتضی ابراهیمی و محمد محمدنژاد در جمع پنج بازیکن برتر این مسابقات قرار گرفت.

پیروزمنش اظهار کرد: در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا و اقیانوسیه تیم‌های ایران، استرالیا، مالزی، ژاپن و تایلند حضور داشتند که برای حضور در رقابت‌های جهانی ترکیه با هم رقابت کردند و این مسابقات در شهر بانکوک به انجام رسید.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول