اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان رقابت‌های جام شعبانیه

قم در بسکتبال با ویلچر کشور سوم شد

تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین استان قم موفق به کسب مقام سوم مسابقات چهارجانبه این رشته با عنوان جام شعبانیه شد.

قم در بسکتبال با ویلچر کشور سوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حضور موفق تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین ایثار قم در رقابت‌های دو فصل اخیر لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به خصوص مسابقات سال 1391 موجب شد تا علاقمندان زیادی جذب این رشته ورزشی شوند.

این موفقیت‌ها نه تنها بسیاری از جانبازان و معلولین را از گوشه‌نشینی به متن ورزش کشاند بلکه موجب شد تا نوجوانان و جوانان قمی علاقمند به بسکتبال با ویلچر نیز با حضور در سالن‌های ورزشی به هنگام برگزاری بازی‌های لیگ برتر و حضور درخشان تیم ایثار قم، به حمایت از این تیم بپردازند.

ایثار قم بعد از صعود به لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در سال 1389، در نخستین حضور خود در سوپر لیگ در سال 90 به مقام پنجم رسید و در دومین حضور خود نیز در سال 91 توانست نایب قهرمانی کشور را جشن بگیرد.

عملکرد بسیار خوب این تیم در سوپر لیگ موجب شده است تا تیم‌های مختلف بسکتبال با ویلچر در قم راه‌اندازی شده و به جز ایثار که در لیگ برتر حضور می‌یابد، شاهد حضور تیم‌های دیگر این رشته در مسابقات قهرمانی کشور و تورنمنت‌های چند جانبه باشیم.

یکی از تیم‌های فعال در بسکتبال با ویلچر قم تیم بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است که با ترکیبی از بهترین بسکتبالیست‌های جانباز و معلول قمی بعد از پشت سر گذاشتن موفق تمرینات خود، با انگیزه بالا در تورنمنت جام شعبانیه با حریفان مسابقه داد و توانمندی ورزشکاران جانباز و معلول در ورزش قم را یک بار دیگر در بسکتبال با ویلچر به نمایش گذاشت.

در این رقابت‌ها که به مناسبت روز جانباز و سالروز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برنامه‌ریزی و برگزار شد، تیم‌هایی از استان‌های البرز، تهران و قم حضور داشتند.

بسکتبالیست‌های جانباز و معلول با وجود میزبانی نتوانستند به دیدار نهایی راه یابند و جدال بر سر کسب عنوان نخست بین تیم‌های البرز و تهران برگزار شد که در نهایت این تهرانی‌ها بودند که توانستند تیم البرز را شکست داده و در جایگاه نخست قرار بگیرند و بدین ترتیب تهران، البرز و قم در این رقابت‌ها عناوین اول تا سوم را به دست آوردند و پرونده این مسابقات بسته شد.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول