اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 30 مربی از استان‌های مختلف

دوره مربیگری بسکتبال بانوان در قم برگزار شد

دبیر هیئت بسکتبال استان قم از برگزاری دوره مربیگری این رشته ورزشی ویژه بانوان با حضور مربیانی از استان‌های مختلف در قم خبر داد.

دوره مربیگری بسکتبال بانوان در قم برگزار شد

محسن نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری با توجه به اینکه برنامه رقابت‌های لیگ و همچنین مسابقات قهرمانی کشور را می‌دانستیم، با هماهنگی با فدراسیون بسکتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان قم، امر آموزش را در اولویت کارهای خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: از فصل تابستان و البته به خصوص از نیمه دوم سال جاری مسابقات مهمی در چارچوب رقابت‌های لیگ‌های بانوان و  آقایان بسکتبال باشگاه‌های کشور پیش رو داریم، ضمن اینکه تیم‌های رده‌های سنی مختلف بسکتبال قم نیز درگیر رقابت‌های قهرمانی کشور خواهند بود.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم بیان داشت: این رشته ورزشی یکی از ورزش‌های توپ و توری مورد علاقه جوانان قمی است و دختران و پسران با استعداد و توانمندی در رشته بسکتبال داریم که هدف ما سرمایه‌گذاری بر روی آنها برای ساختن آینده بسکتبال قم است.

وی یاد آور شد: واقعیت این است که ما ابتدا به فکر این موضوع افتادیم که باید برای پرورش استعدادهای آینده بسکتبال قم، از مربیان با دانشی برخوردار باشیم و به همین خاطر ابتدا یک دوره آموزشی را در بخش آقایان برگزار کردیم و سپس دوره آموزشی بخش بانوان در بخش مربیگری برگزار شد.

نادری بیان داشت: دوره مربیگری بسکتبال بانوان در سطح درجه دو بر اساس برنامه‌ریزی کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال به مدت سه روز در قم برگزار شد و در آن علاوه بر مربیان بسکتبال بانوان از قم، مربیانی از سایر استان‌ها حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این دوره مربیگری درجه دو بسکتبال بانوان با حضور مربیان فعال این رشته از قم و هفت استان کشور به میزبانی قم به انجام رسید و از دانش مربیانی که در این دوره شرکت کردند در بخش بانوان برای رشد بسکتبال و همچنین جذب دختران مستعد علاقمند به بسکتبال بهره خواهیم برد.

دبیر هیئت بسکتبال استان قم یادآور شد: این دوره به مدت سه روز در خانه بسکتبال مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم و با حضور 30 مربی از استان‌های قم، تهران، کرمان، اصفهان، آذربایجان شرقی، ایلام، مرکزی و کردستان برپا شد.

وی با بیان اینکه یکی از مدرسان برجسته امر آموزش بسکتبال از فدراسیون برای تدریس در این دوره به قم آمده بود، عنوان کرد: مدرس این دوره خانم پروانه عباسی بود و شرکت کنندگان به دو شکل تئوری و عملی مربیگری این رشته را آموزش دیدند.

نادری در پایان با بیان اینکه سعی در پذیرش میزبانی رقابت‌های یکی از رده‌های سنی بسکتبال دختران کشور هستیم اظهار داشت: در پایان این دوره مربیگری به شرکت کنندگانی که آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند کارت مربیگری درجه دو بسکتبال اعطاء می‌شود.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول