اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از کسب قهرمانی آسیا

محمدنژاد مسافر پیکارهای بسکتبال با ویلچر جهانی ترکیه شد

ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم برای همراهی تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در مسابقات جهانی ترکیه انتخاب شد.

محمدنژاد مسافر پیکارهای بسکتبال با ویلچر جهانی ترکیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در حالی شهریور ماه امسال در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان جهان شرکت می‌کند که ایران بعد از پنج سال یک بار دیگر فرصت حضور در جمع تیم‌های برتر دنیا در رشته بسکتبال با ویلچر را به دست می‌آورد.

علت دوری پنج ساله بسکتبالیست‌های معلول کشورمان از مسابقات برون مرزی و بین‌المللی، محرومیت پنج ساله‌ای است که از سوی فدراسیون جهانی ورزش‌های معلولین و پارالمپیک به خاطر حاضر نشدن تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان مقابل رژیم اشغالگر قدس در رقابت‌های المپیک 2008 لندن برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شد.

تیم ملی کشورمان در المپیک 2008 با توجه به این موضوع از ادامه مسابقات کنار رفت و این جریمه را پشت سر گذاشت تا بار دیگر بتواند مجوز حضور در رقابت‌های جهانی، بین‌المللی، آسیایی و پارالمپیک را کسب کند که در نخستین حضور خود توانست در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست بیاورد.

رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی رده سنی جوانان آسیا کمتر از یک ماه قبل در تایلند برگزار شد و در رقابت تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها که انتخابی مسابقات جهانی نیز محسوب می‌شد، تیم ملی کشورمان با حضور بسکتبالیست قمی خود یعنی محمد محمدنژاد فراتر از انتظار ظاهر شد و با شکست تمامی حریفان بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

با قهرمانی در آسیا، تیم ملی کشورمان جواز حضور در مسابقات سال 2013 بسکتبال با ویلچر جوانان جهان را به دست آورد و قرار است در شهریور ماه در این رقابت‌ها که در ترکیه برگزار می‌شود، حضور یابد که به همین خاطر کادر فنی تیم ملی از بازیکنان مورد نظر خود برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت به عمل آورده است و یکی از دعوت شدگان محمد محمدنژاد ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در سوپر لیگ باشگاه‌های برتر بسکتبال با ویلچر کشور است.

این در حالی است که حریفان تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان مشخص شده‌اند و در حالی که گروه بندی مسابقات جام جهانی جوانان زیر 23 سال انجام شده، 12 تیم راه یافته به این رقابت‌ها در قالب دو گروه شش تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در گروه نخست این مسابقات با تیم‌های ملی جوانان بسکتبال با ویلچر مکزیک، انگلستان، کانادا، آلمان و آفریقای جنوبی همگروه است و برای صعود از مرحله مقدماتی پنج بازی حساس پیش رو دارد.

همچنین در گروه دوم نیز تیم‌های ایتالیا، ژاپن، سوئد، آمریکا، ترکیه و استرالیا رقابت می‌کنند در حالی که رقابت‌های بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال جهان، به میزبانی کشور ترکیه و در شهر آدانا از چهاردهم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/78002/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول