اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تدریس «مدار مجذوب» از کشور یمن

افکار؛ نماینده قم در کلینیک بین‌المللی داوران بسکتبال شد

فدراسیون بسکتبال داور با تجربه و سرشناس بسکتبال قم را برای حضور در کلینیک داوران بین‌المللی بسکتبال کشور دعوت کرد.

افکار؛ نماینده قم در کلینیک بین‌المللی داوران بسکتبال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فصل جدید رقابت‌های لیگ‌های دسته‌های برتر و اول بسکتبال باشگاه‌های کشور در راه است و فدراسیون بسکتبال آرام آرام برنامه‌ریزی خود را برای برگزاری مطلوب رقابت‌های امسال لیگ‌های کشور انجام می‌دهد.

طبیعی است که بخش‌های مختلفی باید آماده برگزاری یک لیگ منظم در دسته‌های مختلف بسکتبال کشور باشند اما در این بین داوران نیز نقش تعیین کننده‌ای دارند و قضاوت مطلوب آن‌ها است که می‌تواند در برگزاری منظم، با کیفیت و همچنین زیبای رقابت‌های لیگ تأثیر مثبتی بگذارد.

این در حالی است که این روزها تیم ملی بسکتبال کشورمان نیز درگیر برنامه‌های آماده‌سازی خود برای حضور موفق در مهمترین رویداد سال‌جاری بسکتبال آسیا یعنی رقابت‌های جام ملت‌های این رشته ورزشی است.

بسکتبال ایران در آسیا یکی از قدرت‌های قاره کهن به شمار می‌رود و بازیکنان، داوران و مربیان بسکتبال ایران نیز به واسطه افتخارات ارزشمندی که در سال‌های اخیر در رده‌های سنی مختلف بسکتبال آسیا نصیب ایران شده است از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردارند.

یکی از داورانی که افتخار ورزش قم و جامعه داوری رشته‌های مختلف ورزشی در استان قم به شمار می‌رود، حسن افکار از داوران جوان اما با تجربه و کاردان رشته بسکتبال در سطح ملی و بین‌المللی است که چهره سرشناسی در بسکتبال کشور به شمار می‌رود.

افکار در بسکتبال قم با اختیارات و سوابق مختلف شناخته شده است و علاوه بر مسئولیت‌هایی که پیش از این در هیئت بسکتبال استان قم بر عهده داشته، یکی از مدیران موفق بسکتبال قم و همچنین از داوران سرشناس این رشته ورزشی شناخته می‌شود.

افکار که در سال‌های 89 و 90 در جریان رقابت‌های لیگ‌های دسته‌های اول و برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور مدیر تیم راه و ترابری قم بود و تیم راه و ترابری با مدیریت وی برای نخستین بار به لیگ برتر بسکتبال کشور صعود کرد، به عنوان داور مطرح بسکتبال قم در کلینیک بین‌المللی داوری این رشته ورزشی که به مدت سه روز با حضور داوران بین‌المللی مرد و زن سراسر کشور و چند تن از داوران ملی فعال کشور از مسابقات لیگ برتر برگزار شد، تنها نماینده داوری قم بود.

این کلینیک بین‌المللی داوری بسکتبال زیر نظر «مدار مجذوب» از کشور یمن و از اعضای فعال کنفدراسیون بسکتبال آسیا برگزار شد و سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران پذیرای داوران مطرح شرکت کننده در آن بود.

انتهای پیام/78002/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول