اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام تابستان

همایش رسم هجرت با مشارکت 1444 دانشجو برگزار شد

همزمان با فصل تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت دانشجویان همایش رسم هجرت با هدف مشارکت یک‌هزار و 444 دانشجو در اردبیل برگزار شد.

همایش رسم هجرت با مشارکت 1444 دانشجو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهادگر جعفر خراسانی و با حضور بیش از 150 دانشجو در دانشگاه سماء دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: نامگذاری این همایش به نام شهید والامقام و جهادگر فی سبیل‌الله جعفر خراسانی یک نقطه ارزشی و قابل تأمل است چرا که این شهید والامقام دلسوزانه، بی‌ادعا و مطیع بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام راحل در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و دوشادوش شهید چمران از اسلام و انقلاب دفاع کرده و به درجه رفیع شهادت رسید.

سردار جلیل بابازاده تصریح کرد: این شهید والامقام با داشتن روحیه اخلاص، مجاهدت، صبر و تحمل سعی می‌کرد اوج ارادت و اخلاص خود را به انقلاب و امام نشان دهد که چنین خصلت‌هایی قطعاً در پیشبرد اهداف و همچنین حرکت‌های اساسی و زیربنایی بسیار مؤثر و کارآمد می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه در تداوم این جهاد و ایثار امروز فرزندان این سرزمین در قالب اردوهای جهادی راه شهدای والا تبار را با عزت و افتخار طی می‌کنند، خاطر نشان کرد: امروز فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند که در تداوم راه شهدا در سنگر دفاع از انقلاب جهادی مقدس در مسیر عمران، آبادانی و توسعه اقتصادی و فرهنگی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردوهای جهادی را ظرفیتی عظیم برای خودسازی و خودشناسی جوانان و دانشجویان توصیف کرد و ادامه داد: نباید تنها احساس کنیم که این اردوهای جهادی مفهوم و معنای سازندگی ظاهری و عمران و آبادانی پیش چشممان را دارد بلکه بالاتر از آن این اردوها روحیه مقاومت،‌ ایثار، شجاعت و شهادت‌طلبی رزمندگان ما را به اوج اعلای معرفت و معنویت می‌رساند.

بابازاده اضافه کرد: اگر امروز دشمنان ما نسل جوان و نوجوان را مورد هدف و طعمه قرار داده‌اند به دلیل قدرت روحی و معنوی این جوانان و نسل آینده‌ساز است که قطعاً اگر به هوش نباشیم دشمن بزرگ‌ترین آسیب و خطر را می‌تواند متوجه نظام اسلامی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در سخنانی گفت:‌ در طرح اردوهای هجرت دانشجویی که تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد بیش از یک‌هزار و 444 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان مشارکت دارند.

علیرضا اسدی بیان کرد: اردوهای جهادی دانشجویان با مشارکت نیروهای بسیجی و دانشجویان کانون‌ها و تشکل‌های مختلف دانشجویی برگزار می‌شود که این اردوها با هدف تحقق اهداف و آرمان‌های مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه یادآور شد: اجرای طرح اردوهای جهادی نه تنها امیدبخشی به روستاییان در محرومیت‌زدایی است بلکه هدف اصلی در تقویت و ارتقای روحیه نسل جوان و نوجوان است که به یقین در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، ‌اقتصادی، بهداشتی، درمانی، عمرانی و... قادر هستند توانشان را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/62006/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول