اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

70 درصد دانش‌آموزان متوسطه همدان در طرح هجرت 3 حضور دارند

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: بیش از 70 درصد از دانش‌آموزان پایه اول و دوم متوسطه مدارس سطح استان همدان در طرح هجرت 3 حضور دارند.

70 درصد دانش‌آموزان متوسطه همدان در طرح هجرت 3 حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عباس حسنی‌محتشم صبح امروز در مراسم افتتاح طرح هجرت 3 در شهرستان نهاوند اظهار کرد: بیش از 70 درصد از دانش‌آموزان پایه اول و دوم متوسطه مدارس استان همدان در طرح هجرت 3 حضور دارند.

وی افزود: در طرح هجرت 3 دانش‌آموزان علاوه بر فعالیت‌های بازسازی، زیباسازی و تعمیرات مختلف، حس مشارکت و تعاون را نیز به خوبی می‌آموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به ضرورت به کارگیری و هدایت انرژی مثبت نسل جوان بیان داشت: هر جوان ذاتاً دارای انرژی و توان بالقوه‌ای است که اگر این توان و انرژی در مسیر صحیح به کار گرفته و بالفعل شود نوعی نشاط اجتماعی در بین نسل جوان خواهد داشت.

وی طرح هجرت 3 را یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و گفت: این طرح در واقع جهاد سازندگی اوایل انقلاب را در ذهن تداعی می‌کند.

حسنی‌محتشم با بیان اینکه ایران اسلامی در تقویت حس نوع دوستی، تعاون و مشارکت‌های مختلف سابقه‌ای دیرینه دارد، تصریح کرد: این طرح موجب می‌شود که دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان برای خود و جامعه مفید باشند.

وی ادامه داد: امسال تلاش شده که عرصه‌های بیشتری نسبت به سال گذشته توسط دانش‌آموزان اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه در طرح تحول بنیادین سند تحول آموزش و پرورش مقرر شده تابلوی مدارس تغییر کند می‌توان تابلوها را به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح سپرد تا با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند 800 نفراردو در طرح هجرت حضور دارند که برای فعالیت در عرصه‌های مختلف نظیر ساخت میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی مدارس، دیوارنویسی مدارس و... با همکاری بسیج سپاه فعالیت می‌کنند.

حسنی‌محتشم با اشاره به تأمین منابع مالی و اعتبار این طرح خاطرنشان کرد: تمام اعتبار این طرح تخصیص یافته و در این زمینه هیچ گونه مشکل و کمبود منابع مالی در سطح استان وجود ندارد.

انتهای پیام/89016/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول