اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم خبر داد

فعالیت 400 دانش‌آموز و دانشجو در اردوهای طرح هجرت و جهادی سمیرم

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم گفت: امسال 300 دانش‌آموز و 100 دانشجو در اردوهای طرح هجرت و جهادی شهرستان سمیرم فعالیت می‌کنند.

فعالیت 400 دانش‌آموز و دانشجو در اردوهای طرح هجرت و جهادی سمیرم

حسن عجمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت هفته قوه قضائیه از حضور پرشور مردم در حماسه 24خرداد قدردانی کرد و افزود: در ابتدای سال92 رهبر معظم انقلاب از ملت ایران خواستند که در این انتخابات حضوری پرشور داشته باشند.

وی افزود: مشارکت72درصدی ملت ایران نشان دهنده حضور پرشور و شم سیاسی مردم بود.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور همه سلایق در صحنه انتخابات بود، تصریح کرد: ضمن تاکیدات حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و تائید شورای نگهبان، از همه سلایق در این انتخابات حضور یافتند که این خود نشان دهنده دموکراسی بودن این نظام است.

وی همچنین به موثر بودن تبلیغات رسانه‌ای (صدا و سیما) در معرفی کاندیدا اشاره کرد و افزود: در انتخابات این دوره ریاست جمهوری موج تبلیغات رسانه‌ای نسبت به قبل بیشتر و تبلیغات به صورت پوستر و بنر کمتر از دوره‌های قبل بود و پخش این مناظره‌ها سبب شد که مردم آگاهانه کاندید مورد نظر را با توجه به دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کردند انتخاب کنند.

عجمی در ادامه گفت‌وگو از اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی در سمیرم خبر داد و اظهار کرد: بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت در مجموعه سپاه تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی حرکتی خودجوش و مردمی است، ادامه داد: خدمت‌گذاری به مردم به ویژه در مناطق محروم از برکات اجرای این طرح در جامعه است.

این مسئول، تقویت روحیه خودباوری و مطالبه گری در اقشار مختلف، شکوفایی اقتصاد روستایی، ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه تعاون را از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: با اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی علاوه بر گسترش فرهنگ اهل بیت و پرورش انسان‌های بصیر در جامعه، سبب جلوگیری و مهاجرت روستائی می‌شود.

وی تقویت و حضور مدیران کارآمد در اردوهای جهادی را از دیگر فواید اجرای طرح دانست و اضافه کرد: فعالیت اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در قالب فعالیت‌های عمرانی، کشاورزی و فرهنگی است و طی دو سال اخیر چهار خانه عالم در روستاهای مهرگرد، سیور، رودآباد و کهنگان احداث شده است.

عجمی احداث و تحویل سه باب مسجد در روستاهای شیبانی، تکمیل سالن ورزشی علی آباد، تکمیل چهار کتابخانه در سطح شهرستان را از جمله فعالیت‌های عمرانی بسیج سازندگی در سطح شهرستان اعلام کرد.

وی ادامه داد: برگزاری 60 دوره آموزشی پیشگیری و ترک اعتیاد و اعزام 15 اکیپ پزشکی به مناطق مختلف شهرستان در عرصه بهداشت و درمان و اجرای سه طرح کپه کاری، هرس سبز، کنترل دام و مرتع و شاخ شماری در عرصه کشاورزی طرح بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم اضافه کرد: در عرصه اشتغال و کارآفرینی نیز دوره های آموزشی صنعتی، ساختمانی، کامپیوتر و رشته های هنری برگزار شده است.

وی ترویج و تبیین گفتمان مقام معظم رهبری در قالب اجرای همایش‌ها جلسات متعدد در پایگاه‌های بسیج سپاه را از اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی، طرح‌های پرورش مرغ، شترمرغ و ماهی‌های سردآبی برای اجرا در شهرستان شناسایی شده است.

عجمی اضافه کرد: تاکنون 4هزار و 450 قطعه جوجه بومی تخم گذار در بین مردم شهرستان توزیع شده است.

وی همچنین از فعالیت و همکاری 150 دانش آموز و 80 دانشجو در طرح‌های بسیج در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 300 نفر دانش آموز و 100 دانشجو در طرح‌های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول