اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان خبر داد

احداث 86 هزار واحد مسکن در استان زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 86 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان احداث شده است.

احداث 86 هزار واحد مسکن در استان زنجان

حافظ باباپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بر اساس توزیع استانی برنامه ساخت مسکن مهر توسط هیئت وزیران، سهم استان زنجان احداث 44 هزار و 687 واحد مسکونی و آماده‌سازی زمین برای 121 هزار و 56 بود.

وی با بیان اینکه در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تلاش‌های لازم را برای تحقق این امر انجام دادند، افزود: انعقاد قرارداد برای ساخت 32 هزار و 679 واحد صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه برای احداث این واحدها در زمان احداث زمینه اشتغال 24 هزار و 98 فرصت شغلی ایجاد شد، افزود: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور جشن شکرانه اتمام طرح‌های مسکن مهر را برگزار کرد، افزود: در این جشن 6 هزار و 870 واحد مسکن مهر افتتاح شد.

باباپور با اشاره به اینکه 2070 واحد اراضی، 21 هکتاری مسکن مهر ثمین در این جشن به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این مراسم سومین مرحله افتتاح و بهره‌برداری مسکن مهر استان زنجان بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان به همه تعهدات خود در خصوص مسکن مهر عمل کرده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از دیگر طرح‌های مسکن مهر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه تعهدات استان در زمینه مسکن مهر، بافت فرسوده و مسکن روستایی در سال 89 و 90 52 هزار واحد بود، افزود: 18 هزار و 592 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت احداث شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک‌هزار و 942 واحد در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر احداث شده است، یادآور شد: 32 هزار و 20 واحد نیز در روستاهای استان احداث شده است.

باباپور عنوان کرد: مسکن مهر یکی از برنامه‌های مهم دولت به منظور خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تامین مسکن اقشار نیازمند به ویژه جوانان و محرومان آغاز به کار کرده است، افزود: این طرح طی سال‌های اخیر توانسته عده زیادی از متقاضیان مسکن را از دغدغه مسکن نجات دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افتتاح 2 هزار و 244 واحد مسکن مهر رضوان در زنجان، خاطرنشان کرد: همزمان با حضور رئیس‌جمهور در زنجان 12 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 360 میلیارد تومان در شهرهای مختلف استان زنجان به بهره‌برداری رسید، افزود: 6 هزار و 5000 واحد در شهرهای بالای 25 هزار خانوار از جمله زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار افتتاح شد.

باباپور با اشاره به اینکه یک‌هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار واحد از جمله در شهرهای هیدج، صائین‌قلعه، سلطانیه، ماهنشان، آب‌بر، زرین‌آباد و گرماب افتتاح شد، خاطرنشان کرد: 500 واحد در بافت فرسوده شهری و 4 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای استان زنجان بهره‌برداری شد.

وی افزود: از ابتدای آغاز ساخت واحدهای مسکونی مهر در استان زنجان یارانه پرداختی دولت به مسکن مهر استان‌، علاوه بر اختصاص 186 هکتار زمین به ارزش بیش از 500 میلیارد تومان، 80 میلیارد تومان نیز برای آماده‌سازی، صدور پروانه ساخت، تاسیسات زیربنایی و روبنایی، هزینه‌های بیمه و مالیات و نظام مهندسی از سوی دولت پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر ادامه داد‌: با بهره‌برداری از 12 هزار واحد مسکن مهر که با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، پروژه‌های در دست ساخت در استان زنجان این تعداد به 86 هزار واحد رسید.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول