اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تداوم اجرای مسکن مهر در دولت یازدهم/توسعه فضاهای شهری در بافت‌های فرسوده

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی از‌ تداوم اجرای مسکن مهر در دولت یازدهم خبر داد و گفت: توسعه فضاهای شهری در بافت‌های فرسوده را در برنامه داریم.

تداوم اجرای مسکن مهر در دولت یازدهم/توسعه فضاهای شهری در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علیرضا محفوظی در جمع مدیران ادارات راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: شهرسازی بر مبنای معماری اسلامی ایرانی از دغدغه‌های جامعه است که در سیاست‌های کلی و قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر آن توجه شده است.

وی تصریح کرد: این نوع معماری، در تاریخ معماری ایران جایگاه رفیعی داشته که همواره بر رعایت آن تاکید شده و امروزه نیز از مطالبات و تکالیف جدی رهبری در سیاست‌ها و قوانین کلی نظام قرار دارد.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر پیگیری ضوابط و معیارهای این نوع معماری در شهرسازی، اذعان داشت: قانونگذاران، شرایط اجرای این نوع معماری را، تسهیل و برای متقاضیان الزام‌آور کرده‌اند.

محفوظی ادامه داد: احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز از ظرفیت‌های پنهان و دغدغه‌های دیگر جامعه امروزی است که وزارتخانه‌های مرتبط، تلاش گسترده‌ای را برای تصویب قانونی در حمایت از این اقدام، مدل‌سازی، تعیین و تشخیص چارچوب‌ها و مقررات آن در مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نخستین اولویت استان‌ها نیز در توسعه فضاهای شهری باید علاوه بر توسعه افقی شهرها، توسعه درونی، یعنی همان توجه به بافت‌های فرسوده شهری باشد.

محفوظی گفت: نگاه بنگاهی و اقتصادی که در حال حاضر در بافت‌های فرسوده شهری کشور حاکم است، باید خارج شود و نگاه نظارتی، حاکمیتی و با توجه به قانون احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده باید جایگزین این نوع دیدگاه‌ها شود.

وی، حمایت خود را از تسهیل و اجرای شرایط این قانون اعلام کرد و از تداوم اجرای مسکن مهر نیز به عنوان یکی دیگر از مهمترین ضرورت‌ها و نیازهای اساسی جامعه و دولت دهم نام برد.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تیم مشاوره‌ای رئیس جمهوری منتخب، اهتمام ویژه‌ای بر تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌های موجود، تامین اعتبار و زیرساخت‌های لازم این ماموریت اصولی دولت نهم و دهم برای به سرانجام رساندن و ایفای مطلوب وظایف این بخش دارند.

محفوظی از تلاش و پیگیری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در مدت تصدی این سمت، تقدیر کرد و گفت: برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی این وزارتخانه، نگرش‌های متفاوتی در استفاده از اراضی وجود دارد که امید است با شناخت از شخصیت و تجربه مدیریت جدید، سرمایه‌گذاری‌های این بخش به نتایج مطلوب ختم شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: توفیقات به دست آمده در شرایط قبلی این اداره کل، مرهون لطف پروردگار عالم، حمایت‌های استاندار و مسئولان استان بوده است.

محفوظی، توفیق هر مدیری را، قرین عوامل متعددی از جمله حمایت و جلب تدبیر محیطی دانست و آرزوی توفیق مضاعف برای ایفای مسوولیت خطیر مدیریت جدید این اداره کل کرد.

وی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را، همراه و آمیخته با معاونت امور عمرانی استانداری‌ها در پیشبرد اهداف و امور عمرانی کشور بیان کرد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول