اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد

نوسازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: با توجه به برنامه‌های دولت‌های نهم و دهم در بخش مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن‌های روستایی، سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شوند.

نوسازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پنجمین همایش مقررات ساختمان با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان؛ ظهر امروز با حضور سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صومعه‌لو معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا هوایی مدیرکل مقررات ملی ساختمان کشور و جمعی از مسئولان استانی و کشوری و مهندسان در سالن مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

جواد حق‌شناس در این همایش با اعلام اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود، اظهار داشت: تاکنون دو میلیون و 100 هزار واحد مسکن روستایی با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند.

 

وی اعلام کرد: بیش از یک هزار شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت در کشور است که تاکنون 280 هزار واحد مسکن در این شهرها ساخته و تحویل متقاضیان داده شده است که باید در مجموع 380 هزار واحد مسکن ساخته شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه کیفیت زندگی در ساختمان‌های امروزی کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: شاید اگر تک‌تک ساختمان‌ها را مد نظر قرار دهیم مطلوب به نظر آیند ولی در مجموع ساختمان‌ها دچار نقص‌هایی هستیم.

حق‌شناس ادامه داد: دلیل اینکه معماری ماسوله و ابیانه مورد تقدیر قرار می‌گیرد آن است که این معماری مجموعه بسیار زیبایی است.

این مسئول عنوان کرد: باید پس از دو دهه گامی دیگر برداریم و با شروع از دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به معماری اسلامی داشته باشیم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: بنیاد مسکن ضمن همکاری با وزارت راه‌ و شهرسازی، در تلاش است تا با نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی گامی اساسی در راستای تأمین آرامش مردم بردارد و سرپناهی برای مردم ایجاد کند.

انتهای پیام/77003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول