اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

افزایش 9 درصدی مراجعات به مراکز آسیب‌شناسی بهزیستی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی از افزایش 9 درصدی تعداد مراجعان به مراکز آسیب‌شناسی بهزیستی این استان در سال گذشته خبر داد.

افزایش 9 درصدی مراجعات به مراکز آسیب‌شناسی بهزیستی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ در سال 89 تعداد 3 هزار و 20 نفر به این مراکز مراجعه کردند که این آمار در سال 90 به عددی برابر 3 هزار و 345 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سه ماه یارانه مراکز نگهداری زیر نظر بهزیستی پرداخت نشده است، تصریح کرد: ‌برخی هزینه‌ها در بهزیستی اجتناب‌ناپذیر است و تمام پرداخت‌ها در مجموعه بهزیستی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی ابراز داشت:‌ در ارزیابی صورت گرفته خراسان‌جنوبی جزو استان‌های پاک انتخاب شده و از اعتبارات پیشگیری بی‌بهره شده است در حالی که با توجه به جمعیت خراسان‌جنوبی این آمار آسیب‌های اجتماعی نیز زیاد است.

اکبری‌مطلق ادامه داد: بر اساس رایزنی صورت گرفته 280 میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد به خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کرده که در محل‌های معین هزینه می‌شود.

وی به بیان آمار مقایسه‌ای اقدامات صورت گرفته در بهزیستی استان در سال 89 و 90 پرداخت و گفت: در سال 89 تعداد 28 درصد مراجعات به مراکز بهزیستی در مورد کودک‌آزاری که این آمار در سال 90 به 41 درصد رسیده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سال 89 از کل مراجعات 46 درصد مربوط به همسرآزاری بوده که این آمار در سال 90 به 38 درصد رسیده است.

این مسئول اذعان داشت: خودکشی 11.5 درصد و فرار از منزل 28 درصد مراجعات به بهزیستی استان در سال 89 را تشکیل می‌داده که این دو آمار به ترتیب در سال 90 به 8 و 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول