اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 7 پایگاه سلامت اجتماعی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به فعالیت هفت پایگاه سلامت اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد پایگاه در نیمه نخست امسال به 2 هزار و 500 نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

فعالیت 7 پایگاه سلامت اجتماعی در خراسان‌جنوبی

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر یک مرکز غیردولتی بستری معتادان با ظرفیت 36 نفر، یک مرکز دولتی با ظرفیت 51 نفر و 15 مرکز سرپایی معتادان با ظرفیت 590 نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: چهار مرکز غیردولتی گذری معتادان با ظرفیت یک‌هزار و 85 نفر، چهار مرکز غیردولتی اقامتی میان مدت با ظرفیت 275 نفر و یک مرکز سرپناه شبانه‌روزی به ظرفیت 25 نفر نیز در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی فعالیت‌های زیادی دارد، ادامه داد: آموزش زندگی خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در محلات، آموزش پیش از ازدواج، طرح همیاران سلامت روان و پایگاه سلامت اجتماعی مهارت‌های زندگی ویژه دانشجویان و مهارت‌های زندگی در مهدهای کودک از اهم اقدامات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

اکبری‌مطلق افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 108 نفر نیز زیر پوشش آموزش‌های پیش از ازدواج بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در راستای طرح آموزش زندگی خانواده نیز تعداد 448 نفر آموزش‌های لازم را در سطح استان فرا گرفتند.

*فعالیت 27 مرکز مشاوره در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از فعالیت 27 مرکز مشاوره اعم از مراکز سلامت روان‌محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی و اتاق مشاوره در استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال این مراکز به 2 هزار و 150 نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده‌اند.

اکبری‌مطلق به اجرای طرح محب در استان اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با مشارکت دو ساختار دولتی و غیردولتی تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی ساماندهی می‌شوند تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در اسرع وقت بتوانند به آسیب‌دیدگان خدمات مشاوره روان‌شناختی ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون هفت پایگاه سلامت اجتماعی در استان فعال است، تصریح کرد: این تعداد پایگاه در نیمه نخست امسال به 2 هزار و 500 نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول