اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

رشد 600 درصدی مستمری معلولان در دولت نهم و دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از رشد 600 درصدی مستمری معلولان در دولت نهم و دهم خبر داد.

رشد 600 درصدی مستمری معلولان در دولت نهم و دهم
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان نهبندان اظهار داشت: سازمان بهزیستی طبق سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود امروزه در راستای توانمندسازی جامعه هدف خویش تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه این سازمان برای خوداتکایی مددجویان و جامعه هدف خویش برنامه توانمندسازی جامع را طراحی و اجرایی می‌کند، تصریح کرد: جامع بدان معنا است که از همان ابتدای زندگی افراد زمینه‌های تحصیل، اشتغال و مسکن آنها را پیش‌بینی و فراهم آورد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در دولت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده تا دهک‌های پایین جامعه به خودکفایی برسند.
اکبری‌مطلق با اشاره به اینکه این سازمان با ارائه تسهیلات فرصت‌های شغلی را برای معلولان فراهم می‌آورد، افزود: ساخت مسکن جامعه هدف نیز با اقساط بلندمدت فراهم شده و زمینه‌های تحصیل معلولین نیز به طور مستمر نیز انجام می‌شود.
وی از رشد 600 درصدی مبلغ مستمری جامعه هدف سازمان بهزیستی طی دولت نهم و دهم خبر داد و گفت: یک خانواده پنج نفره مددجوی بهزیستی در ابتدای دولت نهم مبلغ 18 هزار تومان مستمری می‌گرفته که هم‌اکنون 75 هزار تومان دریافت می‌کند.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته تعداد 700 خانوار بی‌سرپرست زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند، اظهار داشت: سعی داریم تا سال آینده تمامی زنان سرپرست خانوار را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم.
اکبری‌مطلق ادامه داد: تمام مددجویان و معلولان مراکز، مدیران و مربیان مهدهای کودک شهری و روستایی و پرسنل مراکز حمایتی و توانبخشی استان در یک پرسه زمانی دو ساله از بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام حق بیمه زنان بی‌سرپرست خانوار توسط بهزیستی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: 10 درصد حق بیمه مربیان و مدیران مهدهای کودک شهری و روستایی نیز توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی اذعان داشت: این نهاد سهمیه 800 نفر زنان بی‌سرپرست به منظور زیر پوشش قرارگرفتن بیمه تامین اجتماعی را دارد که در این راستا برای شهرستان‌های استان سهمیه‌هایی مشخص شده تا این مهم در سطح استان تحقق یابد.
اکبری‌مطلق افزود: هر مهد کودکی که تا پایان سال‌جاری در شهرستان راه‌اندازی شود این نهاد یک‌ میلیون تومان برای تجهیز آن کمک می‌کند همچنین 10 میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی مددجویان در اختیار اداره بهزیستی نهبندان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ش20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول