اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 41 مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از فعالیت 41 مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در سطح این استان خبر داد.

فعالیت 41 مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 12 آذرماه روز جهانی معلولان اظهار کرد: از این 41 مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در خراسان‌جنوبی 17 مرکز روزانه، 10 مرکز شبانه‌روزی، 10 مرکز مراقبت در منزل و چهار کارگاه تولیدی حمایتی هستند.

وی افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 459 معلول در سطح استان از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

*وجود 162 بیمار روانی مزمن در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به وجود 162 بیمار روانی مزمن در استان اشاره کرد و گفت: به این تعداد بیمار ماهانه 81 میلیون ریال مستمری پرداخت می‌شود.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه مناسب‌سازی 26 درصد اماکن عمومی و ساختمان‌های اداری استان تا ابتدای سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: برای مناسب‌سازی وسایل نقلیه معلولان نیز در نیمه نخست امسال 28 میلیون و 437 هزار ریال هزینه شده است.

وی، فعال‌سازی ستاد استانی و کمیته‌های شهرستانی، تشکیل کارگروه تخصصی، برگزاری دوره آموزشی اصول استانداردهای مناسب‌سازی و فعال‌سازی کمیته حمل و نقل استان را از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد برای توانمندسازی معلولان دانست.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 2 هزار و 863 نفر از مددجویان این نهاد از خدمات مستمری بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد:  ماهانه به این تعداد از افراد یک‌میلیارد و 239 میلیون ریال مستمری پرداخت می‌شود.

اکبری‌مطلق به بیان اینکه به تمامی 41 مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان استان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: یارانه‌ای که در سال به این مراکز پرداخت می‌شود بالغ بر 25 میلیارد و 971 میلیون و 960 هزار ریال است.

*فعالیت چهار مرکز مشاوره ژنتیک در خراسان‌جنوبی

وی از فعالیت چهار مرکز مشاوره ژنتیک در استان خبر داد گفت:  از این تعداد سه مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: نشست هم‌اندیشی کارشناسان مناسب‌سازی استان، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری کارگاه آموزشی منطقه‌ای با عنوان نقش غربالگری شنوایی در پیشگیری از معلولیت‌ها و برگزاری شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه استان از جمله برنامه‌های روز جهانی معلولان است.

عبدالله عباس‌آبادی با اشاره به اینکه جشنی ویژه روز جهانی معلولان نیز در روز 18 آذر‌ماه در این استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره ورزشی ویژه معلولان و ارائه خدمات رایگان توان‌پزشکی به معلولان از دیگر برنامه‌های روز جهانی معلولان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول