اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید سالانه 15 هزار تن نخ پلی‎استر

کارخانه ذوب‎ریسی چهلستون چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود

رئیس هیئت مدیره صنایع ذوب‎ریسی چهلستون گفت: کارخانه ذوب‎ریسی چهلستون با تولید سالانه 15 هزار تن نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‎رسد.

کارخانه ذوب‎ریسی چهلستون چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد نواب صبح امروز در بازدید خبرنگاران این استان از کارخانه ذوب‎ریسی چهلستون شهرک صنعتی سفید دشت، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 10 شرکت کننده نخ پلی‌استر در کشور فعال است و این کارخانه می‎تواند 15 درصد نیاز کشور به این تولید را تامین کند.

وی افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت 50 هزارمترمربع احداث شده که 25 هزار مترمربع آن ساختمان تولیدو  تاسیسات اداری است.

نواب از پیشرفت 98 درصدی این کارخانه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‎شود این کارخانه تا پایان شهریورماه امسال به بهره‎برداری برسد.

رئیس هیئت مدیره صنایع ذوب‎ریسی چهلستون ادامه داد: این کارخانه در دو فاز ایجاد شده که فاز دوم آن همزمان با نیمه شعبان سال جاری به بهره‎برداری رسید.

نواب با بیان اینکه این کارخانه برای 93 نفر ایجاد اشتغال کرده است، اظهار کرد: این تعداد با به بهره‎برداری رسیدن این کارخانه به 250 نفر نیز می‎رسد.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه زیرمجموعه هلدینگ نواب است و ایجاد و تکمیل آن مرهون سهامداران آن بوده چراکه در میانه راه با مشکلات مالی روبه‌رو شدیم که این مشکل با اعتبارات سهامداران برطرف شد.

نواب با بیان اینکه این کارخانه به نیروی برق بالایی نیاز دارد، اظهار کرد: بر همین اساس تولید برق از گاز که به اصطلاح نیروگاه مقیاس کوچک گفته می‎شود با توان 6 مگاوات در دست احداث داریم و تا یک سال آینده به بهره‎برداری می‎رسد تا در زمینه تامین برق خودکفا شویم.

رئیس هیئت مدیره صنایع ذوب‎ریسی چهلستون از تولید سالانه 15 هزار تن نخ در این کارخانه خبر داد و افزود: طی تولید آزمایشی در 17 روز، 200 تن نخ تولید و در بازار مصرف به فروش رسید.

نواب خاطرنشان کرد: از کشورهای ترکیه، ایتالیا و هندوراس برای این کالا تقاضای بسیاری داریم.

انتهای پیام/68004/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول