اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه:

درصدد ایجاد شهرک صنعتی مشترک با عراق هستیم

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: مهم‌ترین برنامه ما ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور عراق در شهرستان قصرشیرین است که در سال 92 اجرایی خواهد شد.

درصدد ایجاد شهرک صنعتی مشترک با عراق هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، معراج محرابی در نشست خبری که به مناسبت سال‌روز صنعت و معدن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: به علت تحریم‌ها در بخش صنعت و معدن دچار فشاری مضاعف شدیم و در تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات با مشکلاتی مواجه شدیم و کشور ما سرافرازانه در مقابل تحریم‌ها مقاومت کرد و بسیاری از این مشکلات در خود سازمان صنعت و معدن استان برطرف شد.

محرابی خاطر نشان کرد: علاوه بر تحریم‌های خارجی در داخل کشور هم محدودیت‌هایی به وجود آمد، که عمده این محدودیت‌ها به علت کمبود تسهیلات ریالی بود که با تاخیر تزریق می‌شد و در مجموع با راهبردی منطقی و مدبرانه کارشناسان سازمان و کمک بانک‌های استان، از َروند مناسبی برخوردار شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بانک مرکزی مورد تائید سازمان نیست افزود: امیدواریم این سیاست‌ها تغییر کند و در کنار سیاست‌های مقاومتی کشور ما با کم‌ترین امکانات بالاترین بهره‌وری را داشته و در بخش تامین مایحتاج عمومی مردم مشکلی نداشته و بخش عمده‌ای از تحریم‌ها خنثی شد.

محرابی اعلام کرد: تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت با حداقل امکانات با عزمی راسخ به فعالیت خود ادامه دادند و در مقابل این تحریم‌ها اقدام به خودکفایی در تامین مواد اولیه کالاهای تولیدی خود کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهرک صنعتی از مشکلات زیادی برخوردار است گفت: از تمام مسئولان مربوطه تقاضا می‌کنیم به این مشکلات رسیدگی کنند و این شهرک با وجود پرداخت حق شارژ ماهانه از طرف صنعت‌گران شاغل در شهرک، َهنوز مشکل آسفالت کف معابر را دارد و حتی آب‌رسانی و تصفیه فاضلاب به این واحدها با مشکلاتی درگیر است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه ما ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور عراق در شهرستان قصرشیرین است که در سال 92 اجرایی خواهد شد و در کل کشور 21 مرکز کسب و کار در بخش صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی کمک زیادی در بهبود فضای صنعت می‌کنند و بر اساس اصل 44 مقرر شده این شهرک‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول