اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی مطرح کرد

کمک 3 میلیارد ریالی شهرک‌های صنعتی ایران به خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت:‌ اخیراً سه میلیارد ریال کمک از سوی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای اجرای طرح‌ها در شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یافت.

کمک 3 میلیارد ریالی شهرک‌های صنعتی ایران به خراسان شمالی

محمدرضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این اعتبارات برای اجرای فناوری تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بیدک بجنورد، توسعه خوشه آبنبات به استان اختصاص یافته است.

وی اختصاص و ابلاغ این اعتبارات را در توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و همچنین به عنوان مهم‌ترین سوغات استان مهم و اثرگذار خواند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به اجرای شهرک صنوف مزاحم گفت: بعد از ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت زمینه اجرای این شهرک در بجنورد فراهم‌تر شده است.

وی این شهرک را در جوار شهرک صنعتی شماره دو بجنورد عنوان کرد و افزود: این شهرک در پنج فاز اجرا شده که در فاز نخست که بالغ بر 155 قطعه بوده استقرار واحدهای مصالح ساختمانی و سنگ تراشی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به عقد قرارداد 36 واحد مصالح ساختمانی بجنورد برای استقرار در این شهرک اشاره کرد و گفت: زمین لازم به صورت اقساط توسط شهرک‌ها فراهم و ساخت و ساز توسط این واحدها انجام می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم، معبر بندی و همچنین قطعه‌بندی زمین به صورت زمین‌های 200 و 300 متری توسط شهرک‌های صنعتی استان انجام و باید صنوف مزاحم به تدریج در این شهرک استقرار یابند.

باقری با تأکید بر این‌که انتقال صنوف مزاحم بجنورد به این منطقه صرفاً وظیفه شهرداری و فرمانداری است، اظهار امیدواری کرد که با مشارکت هر چه بیشتر واحدهای مزاحم، شاهد استقرار این صنوف در این شهرک باشیم.

اجرای 24 طرح صنعتی با حمایت بنیاد برکت در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از اجرای 24 طرح صنعتی با حمایت بنیاد برکت در شهرک‌های این استان خبر داد.

وی با بیان این‌که 50 طرح سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی سال گذشته به این بنیاد ارائه شد، گفت: از این تعداد 24 طرح به خاطر توجیه فنی و اقتصادی مورد موافقت بنیاد برکت برای مشارکت و ارائه تسهیلات قرار گرفت.

باقری با بیان این‌که 6 مورد از این طرح‌ها به مرحله عقد قرارداد، دو مورد در مرحله عقد قرارداد، هشت مورد پذیرش و 9 مورد هم در حال تأیید و انجام است، تصریح کرد: این طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های لبنی، محصولات بتنی و محصولات صنعتی است.

شهرک تخصصی فرش خراسان شمالی در حال تأمین زیرساخت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت شهرک فرش در خراسان شمالی گفت: این شهرک اکنون در حال تأمین زیرساخت‌ها بوده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاکبرداری، اجرای سر درب و راه دسترسی را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

باقری با بیان این‌که این شهرک در فضایی به وسعت 17 هکتار اجرا می‌شود، تصریح کرد: خراسان شمالی قابلیت‌های بالایی در تولید فرش دستباف دارد.

وی وجود بیش از 21 هزار بافنده در خراسان شمالی، 9 هزار دار قالی و بافت حدود هشت درصد از مجموعه فرش‌های دستباف کشور در خراسان شمالی را از جمله مزیت‌های فرش استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی وجود برخی شاخص‌های منحصر به فرد در فرش دستباف را فرش ابریشمی دورو بافت و طرح‌های ترکمنی و کردی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های بالقوه استان در تأمین مواد اولیه، تکمیل زنجیره تولید و ارزش آفرینی در زنجیره ارزش فرش دستباف و همچنین وجود سرمایه اجتماعی مناسب در استان به دلیل بافت جمعیتی و ویژگی‌های قومی از اهم مزیت‌های فرش خراسان شمالی است.

وی مهم‌ترین محدودیت‌های موجود در صنعت فرش استان را ضعف در توسعه بازارهای بین‌المللی، عدم وجود نقشه‌های فرش‌های منحصر به فرد و ضعف در زیرساخت‌ها برشمرد.

باقری با تأکید بر این‌که شهرک تخصصی فرش دستباف استان با هدف سرمایه‌گذاری برای توسعه فرش استان و دسترسی به بازارهای بین‌المللی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از این بخش تجمیع واحدهای صنعتی، تشکیل تعاونی، ایجاد تعاونی‌های فراگیر و ایجاد خوشه‌های صنعتی و شهرک‌های تخصصی است.

انتهای پیام/63002/م40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول