اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال گذشته انجام شد

رشد سرمایه‌گذاری 100درصدی در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی سه سال گذشته با رشد 100درصدی همراه بوده است.

رشد سرمایه‌گذاری 100درصدی در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا باقری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این رشد به خاطر فراهم بودن تمامی زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان تحقق یافته است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهرک‌های استان همچنان ادامه داشته و رونق اشتغال‌زایی و اقتصادی را در استان نوید می‌دهد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون تمامی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم است.

باقری با تأکید بر اینکه رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر در استان بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: این در شرایطی است که بسیاری از استان‌ها نیز برای جذب سرمایه گذار تلاش می‌کنند.

وی، یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار را برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از مستعدترین استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار است.

این مسئول در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه 14 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد، اذعان داشت: تمامی این شهرک‌ها از زیرساخت‌های آب و برق برخوردار بوده و گازرسانی به 6 شهرک نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین چهار شهرک صنعتی استان دارای اینترنت پرسرعت بوده که پیگیری‌های لازم برای تأمین خدمات مورد نیاز برای سایر شهرک‌های استان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اجرای شهرک صنعتی شماره 3 بجنورد، ابراز کرد: اجرای معابر و همچنین جاده دسترسی تاکنون در این شهرک انجام شده و افزون بر این ضمن تأمین آب مورد نیاز اجرای پروژه برق‌رسانی به پیمان گذاشته شده که پیمانکار آن هم مشخص شده است.

وی همچنین یکی از اقدامات انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان را اجرای واحدهای کارگاهی عنوان کرد و اذعان داشت: در این راستا 17 واحد کارگاهی در استان آغاز که هفت واحد آن به افراد و شرکت‌ها واگذار شده است. 

* 140 واحد صنعتی در خراسان شمالی در حال ساخت‌وساز است

باقری همچنین از ساخت‌وساز 140 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی سطح این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف غذایی، شیمیایی، فولادی و مصالح ساختمانی در دست اجرا است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این واحدها تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: این شرکت برای رفع مشکلات منابع این واحدها اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با سه بانک ملت، توسعه تعاون و مهر اقتصاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی استان برای رفع مشکلات اجرای این طرح‌های صنعتی اهتمام دارد، گفت: مشکلات این واحدها طی نشست‌های منظم بررسی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مصوب می‌شود.

باقری به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: طراحی و ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی بیدک از جمله این مصوبات بوده که  به همین منظور 8 میلیارد ریال از محل منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و منابع استان به نسبت مساوی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین اختصاص مبلغ 4 میلیارد ریال برای کمک به توسعه خوشه‌های آبنبات و فرش دستبافت در استان را از دیگر مصوبات سفر رهبری برای شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در پایان  تصریح کرد: اختصاص 20 میلیارد ریال برای کمک به ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های خوشه فرش دستبافت بجنورد از دیگر مصوبات برای حمایت از این بخش‌ها به شمار می‌رود که تاکنون بخشی از آن اختصاص یافته است.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول