اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی:

فرهنگ اسلامی را باید در ضمیر کودکان نهادینه کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در ضمیر کودکان هدف مهمی است که در برگزاری جشنواره‌های رضوی بر آن تاکید می‌شود.

فرهنگ اسلامی را باید در ضمیر کودکان نهادینه کرد

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به ارسال فراخوان سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در ضمیر کودکان هدف مهمی است که در برگزاری جشنواره‌های رضوی بر  این مهم تاکید می‌شود.

وی با اعلام اینکه فراخوان سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس سراسر کشور توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره 19 شهریور ماه سال جاری در آذربایجان غربی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در سه گروه سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند تا اول مرداد ماه سال جاری آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

سیدمصطفوی به اهمیت برگزاری جشنواره رضوی در بخش کودک و نوجوانان، اشاره کرد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در ضمیر کودکان و آشنایی آنها با الگوهای برتر اسلامی از سن کودکی جنبه تربیتی بالایی دارد و در جامعه اسلامی باید مورد تاکید مسئولان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 70 اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

سیدمصطفوی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دوره‌های قبلی جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی کودکان و نوجوانان، اعلام کرد: تعداد آثار رسیده به این جشنواره در سال 1390، 2 هزار و 92 اثر بوده که این میزان در سال 1391 به 3 هزار و 961 اثر رسید.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در دو بخش نقاشی و عکاسی برگزار می‌شود، افزود: در سال 1390 یک هزار و 270 اثر در بخش نقاشی و 700 اثر به بخش عکاسی ارسال شده بود، که در پایان این دوره از جشنواره 13 نفر برگزیده شدند.

سیدمصطفوی ادامه داد: در سال گذشته تعداد آثار رسیده به این جشنواره شامل 2 هزار و 384 اثر در بخش نقاشی و یک هزار و 577 اثر در بخش عکاسی بود و دومین دوره جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی، 26 نفر برگزیده داشت.

وی از همکاری دستگاه‌های دولتی از جمله استانداری، آموزش و پرورش، بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از برگزیدگان جشنواره قدردانی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اعلام اینکه در سال 1390، 60 اثر به نمایشگاه‌های رضوی راه یافتند، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد آثار راه‌یافته به نمایشگاه‌های رضوی به 120 اثر افزایش یافت.

وی از روند رضایت‌بخش مشارکت استان‌های مختلف کشور با دبیرخانه دائمی رضوی، خبر داد و افزود: در سال 1389 فقط سه استان کشور با دبیرخانه رضوی همکاری داشتند، در سال 1390 این تعداد به هشت استان و در سال گذشته به 16 استان رسید.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول