اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خبر داد

فعال شدن دبیرخانه جشنواره مشاعره‌رضوی در 10 شهر استان بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از فعال شدن دبیرخانه جشنواره مشاعره رضوی در 10 شهر استان بوشهر خبر داد.

فعال شدن دبیرخانه جشنواره مشاعره‌رضوی در 10 شهر استان بوشهر

یونس محمدی صبح امروز در نشستی خبری در ارتباط با جشنواره مشاعره رضوی اظهار داشت: استان بوشهر در چند سال گذشته به عنوان میزبان جشنواره مشاعره رضوی عملکرد خوبی داشته و امیدواریم با همکاری مسئولان امسال نیز میزبانی شایسته برای این جشنواره مهم باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوبی که سال‌های گذشته از این جشنواره شده مسئولان برگزاری جشنواره امام رضا(ع) نگاه ویژه‌ای به این جشنواره در بوشهر دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری هشتمین جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر تصریح کرد: با همکاری کمیته‌های مختلف آمادگی لازم برای برگزاری این جشنواره مهم در استان بوشهر وجود دارد و در شهریورماه شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره خواهیم بود.

محمدی اضافه کرد: مهم‌ترین تأثیر این جشنواره همه‌گیر شدن مشاعره در سطح ملی است که علاقه‌مندان به شعر در شاخه‌های مختلف تلاش در راه‌اندازی مشاعره‌های مختلف کرده‌اند و مشاعره رضوی در استان بوشهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در طول این هفت دوره خوب توانسته مخاطبان را به‌ویژه در بخش دانش‌آموزی جذب کند.

رقابت سخت شرکت کنندگان در جشنواره شعر رضوی

وی نقاط ضعف جشنواره را، رقابت سخت مشاعره‌کنندگان دانست و گفت: ممکن است بعضی از دوستان به خاطر احساسی شدن فراموش می‌کنند که در یک فضای معنوی قرار دارند و مهمان امام رضا(ع) هستند، و فرصت پیش آمده یک فرصت استثنایی برای تهذیب و تقرب الی‌الله است.

محمدی افزود: دبیرخانه مشاعره‌ رضوی از آبان‌ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و همه تلاشش این است که جشنواره امسال را با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار کند. همه تبلیغات انجام شده، ستاد استانی و شهرستانی تشکیل شده است، اطلاع‌رسانی رسانه‌ای نیز با همکاری اصحاب مطبوعات استانی و سراسری و سیمای بوشهر تا الان به خوبی انجام شده است.

فعال شدن دبیرخانه جشنواره مشاعره‌ رضوی در استان بوشهر

دبیر جشنواره ملی مشاعره‌ رضوی بوشهر ادامه داد: هم اکنون تمام شهرستان‌های بوشهر دبیرخانه‌های فعال مشاعره دارند که به بهانه‌های مختلف مشاعره برگزار می‌کنند و قطعاً تأثیرات معنوی بسیار در افراد شرکت کننده و در جامعه خواهد داشت.

وی گفت: همان‌طور که مشاهده می‌کنید مشاعره ‌رضوی فرصتی شده است برای اشاعه هزاران بیت رضوی در متن جامعه و ترویج فرهنگ رضوی، که تقویت این مهم زمینه ساز ارتقای فرهنگ رضوی خواهد بود و امیدواریم همه اندیشمندان، صاحبان قلم و اندیشه بیش از پیش با حمایت از این جشنواره ما را در برگزاری باشکوه تر یاری کنند.

محمدی اذعان داشت: مهم‌ترین نقطه قوت این جشنواره، قرائت اشعار رضوی است؛ همه اشعار مشاعره کنندگان در مدح، ثنا و منقبت امام هشتم امام رضا(ع) است که باعث ترویج اشعار دینی مذهبی و آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با اشعار ولایی می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر نقاط قوت خاصه جشنواره ششم حضور جوانان علاقه‌مند از سراسر کشور خاصه زوج‌های جوان است که خانواده خود را با شعر رضوی و با نام امام هشتم گره می‌زنند، و این از افتخارات هر خانواده ایرانی هست و خواهد بود.

انتهای پیام/66006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول