اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد استان بوشهر عنوان کرد

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره مشاعره رضوی

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر اندیشیده شده است.

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره مشاعره رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریماه بوشهری صبح امروز در نشست خبری با تشریح اقدامات صورت گرفته برای برگزاری جشنواره مشاعره رضوی به میزبانی بوشهر گفت: هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور فرهنگی ارشاد بوشهر ادامه داد: همان طور که در گذشته‌های دور برای ترویج اندیشه‌ای مثبت و انسانی، قالب هنر انتخاب می‌شد تا اثرگذاری آن به صورت عمیق انجام شود، در شرایط امروز نیز برای رسیدن به این هدف می‌توان از همان ابزار هنر بهره‌مند شد.

وی برپایی جشنواره‌های رضوی را در پاسخ به برخی از نیازهای فکری و معنوی جامعه مثمر ثمر دانست و اظهار داشت: هر اثر هنری حاوی پیامی انسانی است و به همین دلیل هنر همان معنویت است و اگر اثری فاقد این امتیاز باشد در واقع اثر هنری نیست.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره رضوی بوشهر افزود: به لحاظ اجرای جشنواره و توجه به کیفیت در همه بخش‌ها و پایین آوردن هزینه‌ها اتفاق نظر ویژه است و تلاش می‌کنیم با کیفیت‌ترین کار را با کمترین هزینه‌ها به منصه ظهور برسانیم.

وی کسب معرفت جامعه هنرمندان کشور از جلوه‌های معنوی امام رضا (ع) را از اهداف این جشنواره دانست و افزود: متجلی ساختن خصایل و فضیلت‌های امام رئوف و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی با ایجاد آثار هنری از اهداف دیگر این جشنواره است.

بوشهری ادامه داد: برنامه‌های جنبی متعددی ویژه هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی پیش‌بینی شده که در نخستین فرصت اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی علاوه بر جنبه هنری باید پیام، اثر و ثمره‌های فرهنگی نیز برای استان داشته باشد.

بوشهری افزود: لطافت، زیبایی و نفوذپذیری مشاعره موجب انتقال فعالیت‌های فرهنگی زیباتر و سریع‌تر به مخاطب می‌شود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول