اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه کودکان و نوجوانان

جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی ویژه کودکان و نوجوانان 19 شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

فریدون سید مصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی ویژه کودکان و نوجوانان 19 شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی ویژه کودکان و نوجوانان 19 شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا اول مرداد ماه سال جاری است و تاکنون 70 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، آشنایی با منسوبین، صحابه، اماکن، آثار و برکات امام رضا (ع) و شناسایی و جمع‌آوری نمادها و نشانه‌های رضوی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات این جشنواره در زمینه‌های نشانه‌ها و نمادهایی از منسوبین، صحابه، اماکن، آثار و برکات امام رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش نقاشی و عکاسی برگزار می‌شود.

وی معیارهای انتخاب آثار در بخش نقاشی را خلاقانه بودن اثر، تناسب اثر با موضوع، ترکیب‌بندی کلی اثر و تکنیک و شیوه اجرا عنوان کرد و افزود: موضوع و محتوای اثر، نگاه خلاقانه و نو، ترکیب‌بندی، زاویه دید و کادربندی و استفاده از رنگ و نور در القای اثر از معیارهای انتخاب آثار در بخش عکاسی هستند.

وی با اعلام اینکه تمام کودکان و نوجوانان هفت تا 17 ساله علاقمند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: این جشنواره در سه گروه سنی هفت تا 9 ساله، 10 تا 12 ساله و 13 تا 17 ساله داوری می‌شوند.

وی به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: جوایز جشنواره طبق ضوابط مندرج در شیوه نامه اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تندیس جشنواره به مسابقه گذاشته شده و قرار است بهترین تندیس در سطح کشور انتخاب شود ولی هنوز نتایج این بخش اعلام نشده است.

وی اعلام کرد: مراسم پایانی جشنواره ای شانزده‌گانه در سطح کشور از آغاز هفته کرامت 16 لغایت 26 شهریور ماه اجرا می‌شود که این مراسم در آذربایجان غربی در مورخه 19 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه کتابچه این جشنواره به همراه فراخوان‌های آن تهیه شده و در مراکز کانون و مدارس آموزش و پرورش توزیع شده است، افزود: فراخوان جشنواره نمادها توسط اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سایت اطلاع‌رسانی مدارس قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پوستر و بنر جشنواره تهیه شده و تیزر آن نیز در حال تهیه است.

وی با اعلام اینکه آخرین اطلاع‌رسانی و اخبار مربوطه با ارسال پیامک به اطلاع مخاطبان و افراد ذینفع رسانده می‌شود افزود: علاقمندان برای پیگیری اخبار مربوطه می توانند به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس www.kanoonnews.ir و یا سایت شمس توس به آدرس اینترنتی www.shamstoos.ir مراجعه کنند و یا با مراجعه حضوری به دبیرخانه این جشنواره واقع در بلوار والفجر2، داخل پارک ملت، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اطلاعات لازم را کسب کنند.

همچنین برای تماس تلفنی با دبیرخانه می‌توانند با شماره تلفن‌های 3381230 و 3381231 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول