اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی:

ششمین جشنواره شعر بسیج خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی از برگزاری ششمین جشنواره شعر بسیج خراسان‌رضوی خبر داد.

ششمین جشنواره شعر بسیج خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌سیدجواد کمالی صبح امروز در نشست خبری سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌ رضوی اظهار کرد: امسال ششمین جشنواره شعر بسیج برگزار می‌شود که از امروز فراخوان آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال با برخی از جایگاه‌ها به‌ویژه با پایگاه‌های خواهران که بسیار فعال هستند ارتباط بیشتری برقرار کردیم و همچنین محورهای دیگری را برای موضوعات این جشنواره افزودیم که در نهایت شامل هفت موضوع است.

کمالی افزود: محورهای موضوعی این جشنواره عبارت شامل بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با زیرمجموعه عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین باوری، ‌بیداری اسلامی و مقاومت ملل،‌ انتظار،امید و آرمان‌گرایی، مضامین آیینی، اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده،اخلاق و سبک زندگی اسلامی)، حماسه اقتصادی در آیینه شعر، عفاف و حجاب (عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی جامعه، نقش زنان محجبه در بیداری اسلامی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی بیان کرد: هفتمین گزینه سبک زندگی و تمدن‌سازی نوین اسلامی با زیرمجموعه حقوق متقابل همسایگی، سبک زندگی و الگوی مصرف و محبت و بردباری در روابط عمومی است.

وی افزود: همچنین گروه‌های سنی این جشنواره نوجوانان از 12 تا 18 سال تمام، جوانان از 19 تا 35 سال تمام و بزرگسالان که از 36 سال به بالا هستند، می‌توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب آزاد هستند و باید در آفرینش شعر موازین زبان رعایت شود،‌ همچنین شعرهای ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها شرکت داده شده یا در کتاب و نشریه‌ای به چاپ رسیده باشد و مهلت دریافت آثار نیز تا پایان تیرماه است.

کمالی بیان کرد: از سال 89 تمام جشنواره‌های هنری با مسئولیت سازمان بسیج هنرمندان است و امسال دومین سالی است که در این سازمان جشنواره برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این جشنواره‌ها حفظ و انسجام بسیجیان است و همچنین شناسایی هنرمندانی که تمایل دارند عضو بسیج باشند و این جشنواره‌ها یکی از راه‌های ورود و جذب هنرمندان به بسیج است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی افزود: در خراسان رضوی بالغ بر 4 هزار و 100 بسیجی هنرمند وجود دارند که حدود یک هزار و 500 نفر از آنها از بسیجیان فعال هستند و تلاش ما بر این است امسال بتوانیم این تعداد را به 3 هزار نفر برسانیم.

کمالی یاد آور شد: همچنین یادواره شهدای هنرمند امسال برگزار می‌شود که این یادواره برای نخستین بار به صورت استانی است.

انتهای پیام/70028/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول