اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولید محصولات ارگانیک دغدغه مردم را نیز به حداقل رسانده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید محصولات سالم و ارگانیک در مناطق مختلف استان سبب شده است تا دغدغه مردم در مصرف محصولات زراعی و باغی به حداقل برسد.

تولید محصولات ارگانیک دغدغه مردم را نیز به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در دشت اردبیل اظهار داشت: افزایش کیفی محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی ما است چرا که ما باید غذای سالم با کمترین آسیب و تهدید را تحویل مردم دهیم و در کنار آن به صادرات مناسب، کیفی با قیمت پایین‌تر توجه داشته باشیم تا رقابت‌پذیری در سطح مطلوب ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون استان اردبیل در تولید و صادرات مرغ با کیفیت مناسب به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه پیشقدم شده و باید این قدم مبارک را به شکل واقعی توسعه دهیم تا در همه محصولات بتوانیم با تولید ارگانیک و محصول سالم صادرات آن را ارتقا بخشیم.

عبدایمانی در ادامه خاطر نشان کرد: در جنوب استان تولید محصولات سالم و ارگانیک نهادینه شده و کشاورزان و باغداران از این ظرفیت استفاده می‌کنند به طوریکه تولید انجیر، سیب، آلبالو، گیلاس و صیفی‌جات عمدتاً بدون استفاده از سم و کود انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت در آینده‌ای نه چندان دور جنوب استان اردبیل به مرکز ثقل تولید محصولات پاک و ارگانیک تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در شمال استان نیز در سال‌های گذشته استفاده از سم و کود در حد بسیار بالا بود که همکاران ما تلاش کردند مبارزه با آفات و امراض کشاورزی و باغی را به شیوه‌های ارگانیک و با استفاده از مواد بیولوژیک توسعه دهند به طوریکه در 18 هزار هکتار از مزارع شمال استان تولید پنبه، ذرت، سویا، گوجه‌فرنگی و سیب‌ در مشگین‌شهر با استفاده از شیوه‌های جدید نظیر بهره‌گیری از زنبور تریگراما و براکوم و همچنین بیتی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:‌ اردبیل در مبارزه بیولوژیکی با آفات مزارع مقام دوم را دارد که این جایگاه می‌تواند همچنان توسعه پیدا کند.

وی افزود: با هدف مبارزه با آفات کشاورزی و توسعه و ترویج فرهنگ تولید و مصرف مواد غذایی پاک و ارگانیک گام‌های بلندی در این استان برداشته شده است.

عبدایمانی با تاکید بر تولید محصولات زراعی پاک و سالم تصریح کرد: سال گذشته 76 هزار هکتار از مزارع کشاورزی با مشارکت بیش از 150 کارشناس ناظر شبکه مراقبت و مساعدت 16 کلینیک گیاه‌پزشکی علیه آفات، بیماری‌ها و علف‌ها روش‌های تلفیقی یا همان آی.پی.ام اجرا شد.

انتهای پیام/62001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول