اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان مدنظر باشد/ همدان دارای ظرفیت خوبی است

استاندار همدان گفت: استان همدان فضا و امکانات خوبی در خصوص گلخانه‌ها دارد و ما باید به سمت تولید محصول بیشتر از گلخانه‌ها برویم.

تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان مدنظر باشد/ همدان دارای ظرفیت خوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی در همدان با اشاره به اینکه مزیت‌های استان همدان در بخش کشاورزی بسیار زیاد است، افزود: باید با کار علمی و استفاده از زمینه‌های ایجاد شده در راستای رونق کشاورزی استان تلاش کنیم.

وی افزود: با توجه به آمار ارائه شده مبنی بر کسب رتبه‌های برتر استان همدان در کشور، ما باید به سمت افزایش تولید و درآمد بیشتر حرکت کنیم.

استاندار همدان تأکید کرد: تحقق بخشی از این مهم بر عهده جهاد کشاورزی و بخشی دیگر بر عهده ما است.

وی با بیان اینکه 129 طرح‌های کشاورزی در هفته کشاورزی بهره‌برداری شده است، ابراز داشت باید از ظرفیت‌های استان همدان به نحو احسن استفاده کنیم.

آزاد با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی فقط تولیدکننده هستیم و ارزش افزوده محصولات را به جاهای دیگر می‌دهیم، تصریح کرد: خام‌فروشی یکی از مشکلات پیش رو است.

وی ابراز داشت: یکی از راهکارها برای تغییر جهت در این نوع بهره‌برداری، ایجاد صنایع تبدیلی در استان است.

استاندار همدان بیان داشت: باید علاوه بر تولید برای داخل، در راستای تولید برای خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده و به سمت صنایع تبدیلی و صادرات پیش برویم.

وی با بیان اینکه ما از گلخانه‌ها کمتر استفاده می‌کنیم خاطرنشان کرد: استان همدان فضا و امکانات خوبی در خصوص گلخانه‌ها دارد و ما باید به سمت تولید محصول بیشتر از گلخانه‌ها برویم.

استاندار همدان با نگرانی از وضعیت کم آبی در بخش کشاورزی گفت: هر سال یک متر از سطح آب‌های زیر زمینی پایین می‌رود و ما باید در این رابطه فکر و برنامه داشته باشیم و سعی کنیم در نحوه کشت و مصرف آب تغییر ایجاد کنیم. 

در پایان این مراسم به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 32 نفر از کشاورزان نمونه استان همدان تجلیل شدند.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول