اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

استراتژی تولید محصولات کشاورزی در راستای صادرات باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: استراتژی تولید محصولات کشاورزی در کشور باید در راستای تولید باکیفیت و صادرات صورت بگیرد.

استراتژی تولید محصولات کشاورزی در راستای صادرات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: توسعه و رشد بخش کشاورزی استان با وجود مشکلات اقتصادی در چند سال اخیر ناشی از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه‌ کشاورزان بوده است.

 

وی تصریح کرد: کشاورزان نمونه‌ای که از منابع تولید بهترین استفاده را کردند و عملکرد و تولید بیشتری نیز داشته‌اند، همواره پیشقراولان بخش تولید کشاورزی هستند.

 

این مسئول اضافه کرد: در زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان همواره تولیدکننده نمونه کشوری داشته‌ایم که نشان از ظرفیت بالای کشاورزی در این منطقه دارد.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: امروزه وضعیت تولید محصولات کشاورزی در بسیاری از زیربخش‌ها از لحاظ کمی به حد قابل قبولی رسیده است و نیاز کشور تامین‌ می‌شود.

 

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: در بسیاری از محصولات نیز مازاد تولید در کشور وجود دارد که باید به سمت و سوی صادرات این محصولات پیش برویم.

 

وی خاطرنشان کرد: استراتژی تولید در کشور باید در ارتباط با تولید باکیفیت و صادرات صورت گیرد و لازم است این مهم مورد توجه تمامی مسئولان و مردم باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه کردستان به لحاظ مرزی بودن مزیت صادراتی بیشتری دارد، اظهار کرد: اگر در استان تولید با هدف صادرات صورت گیرد بدون شک شاهد افزایش ارزش افزوده بیشتری در استان خواهیم بود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر تولید محصولات سالم اضافه کرد: جهادکشاورزی و کشاورزان متولی تامین امنیت غذایی جامعه هستند و از این بابت باید برای حفظ سلامتی مردم محصولاتی عاری از باقیمانده سموم تولید کنند.

 

حسن‌نژاد یکی از بهره‌های کشاورزی را زیست محیطی خواند و تصریح کرد: اگر در جایی کشاورزی به محیط زیست ضرر و زیانی وارد کرد بدون شک این کار را کشاورزی نمی‌دانیم.

 

وی بر استفاده بهینه از منابع به ویژه منابع آبی تاکید کرد و افزود: اگر منابع آب زیرزمینی به علت استفاده بیش از حد و نادرست از بین برود احیای آن امکان‌پذیر نیست.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورز و تولید کننده‌ای را می‌توان نمونه خطاب کرد که با رعایت و استفاده صحیح و اصولی از منابع تولید توانسته است تولید بیشتری از سایرین داشته باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: آتش ‌زدن کاه و کلش در مزارع یکی از معضلاتی است که در استان با آن مواجه هستیم و این امر ضررهای زیادی را به خاک و میکرو ارگانیسم‌های موجود در آن وارد می‌کند.

 

حسن‌نژاد اضافه کرد: از آنجا که بخش قابل توجهی از مزارع استان دیم است کشاورزان باید به تناوب زراعی و آیش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای سود بیشتر اقدام به سوزاندن کاه و کلش می‌کنند تا زودتر اقدام به کشت دوباره کنند که این امر زیان‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد که برای جلوگیری از آن باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول