اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

ارزش تولید محصولات کشاورزی کردستان به 3 هزار میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ارزش محصولات کشاورزی استان در سال 91 را بیش از 3 هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

ارزش تولید محصولات کشاورزی کردستان به 3 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم حسن‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان سازمان جهادکشاورزی کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان به ارائه گزارشی از عملکرد بخش کشاورزی استان پرداخت و اظهار کرد: شاخص‌ها و آمارهای موجود بیانگر این مهم بوده که یکی از رگه‌های حیاتی اقتصاد استان بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه 111 هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: حدود 35 درصد شاغلین استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 17 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار و 200 میلیارد تومان ارزش محصولات کشاورزی استان بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان اضافه کرد: بخش کشاورزی به نوعی اقتصاد استان را به دنبال خود می‌کشد به این معنا که در صورت مناسب بودن وضعیت تولیدات کشاورزی اقتصاد استان نیز وضعیت مطلوبی پیدا می‌کند.

*تولید 226 هزار تن شیر 

حسن‌نژاد تولید گندم را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بخش زراعی استان خواند و خاطرنشان کرد: کردستان پنجمین استان کشور در تولید گندم بوده و میزان تولید این محصول در سال زراعی جاری 600 هزار تن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: سالانه 366 هزار تن علوفه، 300 هزار تن سیب‌زمینی و 25 هزار تن گوشت قرمز که بیش از 8 هزار تن آن به نقاط دیگر کشور صادر شده در استان تولید می‌شود.

این مسئول تولید سالانه شیر استان را 226 هزار تن ذکر کرد و افزود: تولید شیر استان در سال 84، 186 هزار تن بود که بدون افزایش تعداد دام کردستان در این چند سال تولید شیر به 226 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: افزایش تولید شیر در استان ناشی از اقداماتی همچون مناسب‌سازی جایگاه دام، دورگ‌گیری و ایجاد مراکز جمع‌آوری شیر بوده است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 770 واحد گاوداری نیمه‌ صنعتی و 256 واحد صنعتی در بخش گاو شیر در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: 40 مرکز جمع‌آوری شیر و 9 کارخانه شیر نیز در استان فعال بوده و برای افراد زیادی هم در این بخش‌ها شغل ایجاد شده است.

این مسئول ظرفیت تولید کارخانجات خوراک دام استان را 100 هزار تن ذکر کرد و گفت: در حال حاضر واحدهای تولید کنسانتره دام، شیلات و طیور استان جزو مدرن‌ترین واحدهای دنیا هستند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول