اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بازنگری حذف انواع کودها در تولید و سلامت محصولات ضروری است

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش قیمت کودهای ازته و فسفاته خبر داد و گفت: بازنگری کلی در نحوه حذف انواع کودها در تولید محصولات را از نظر سلامت محصول و مدیریت هزینه‌های تولید کاملا موجه و ضروری می‌کند.

بازنگری حذف انواع کودها در تولید و سلامت محصولات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو باخبرنگاران، با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های ترویجی در مناطق مختلف استان، بهبود روند ورود یافته‌های تحقیقاتی به مزارع، افزایش تقاضای بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات کیفی و در کنار آن افزایش قیمت کودهای شیمیایی موجب شده کشاورزان تمایل کمتری به استفاده از این نوع کودها و اشتیاق بیشتر در جایگزین کردن کودهای زیستی داشته باشند، اظهار کرد: این امر ارتقای کمی وکیفی تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی استان را فراهم آورده است. 

وی در ادامه افزود: با افزایش سطح آموزش‌های علمی و عملی بهره‌برداران و افزایش سطح آگاهی آنان نسبت به عملکرد انواع کودها در تولید محصولات باغی و زراعی، انتظار براین است تولیدکنندگان با استفاده بهینه از کودهای شیمیایی در مزارع و باغات، روز به روز محصولات کشاورزی سالم‌تر و طبیعی‌تر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

ایرانی‌فام با بیان اینکه در سال‌های زراعی قبل، کودهای ازته، از قرار هر کیسه به قیمت 67 هزار و 500 ریال عرضه می‌شد، گفت: امسال قیمت هرکیسه کود ازته 200 هزار ریال افزایش یافته و کودهای فسفاته نیز که در سنوات قبل از قرار هر کیسه 96 هزار ریال عرضه می‌شد درسال جاری قیمت آن به 350 هزار ریال افزایش و لزوم بازنگری کلی در نحوه حذف انواع کودها در تولید محصولات را از نظر سلامت محصول و مدیریت هزینه‌های تولید کاملا موجه و ضروری می‌کند.

انتهای پیام/60002/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول