اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

آمار تولید محصول تولیدکنندگان برتر استان سمنان اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان آمار تولید محصول تولیدکنندگان برتر را در استان اعلام کرد.

آمار تولید محصول تولیدکنندگان برتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ظهر امروز با حضور معاونان استاندار سمنان، مسئولان بخش کشاورزی استان، جمعی از مدیران استان و بهره‏برداران بخش کشاورزی از 50 نمونه برتر بخش کشاورزی استان تجلیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم با تبریک هفته جهادکشاورزی و خلق حماسه سیاسی، به رکوردهای به دست آمده از سوی کشاورزان برتر استان سمنان اشاره کرد.

سیدمجید موسوی افزود: تولیدکنندگان برتر زیتون استان سمنان به رقم بالای پنج تن، گندم بالای 10 تن، سیب درختی بالای 136 تن و در پسته به عدد بالای هشت تن دست پیدا کرده‏اند که چند برابر متوسط کشوری و متوسط استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: می‏توانیم با این عملکردها و همچنین داشتن تلاش و پشتکار، حماسه اقتصادی را هم رقم بزنیم.

موسوی گفت: اگر فقط 20 درصد فاصله تولید سایر کشاورزان به کشاورزان نمونه نزدیک شود، نه تنها خودکفا می‏شویم بلکه می‏توانیم به عنوان یک قطب کشاورزی در جهان صادرکننده هم باشیم.

وی افزود: یکی از مزیت‏های استان سمنان، تولید ماده خشک در ازای مصرف آب است و در استان از هر مترمکعب آب، بالای یک کیلوگرم ماده خشک تولید می‏شود؛ در حالی که این رقم در کشور 800 گرم است.

در پایان این مراسم، با حضور مسئولان علاوه بر 50 تولید کننده نمونه برتر بخش کشاورزی از 10 معاون، مدیر و صنف کارهای کشاورزی و ... برتر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/2249/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول