اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان بویین زهرا:

حمایت از خانواده مددجویان در جرم‌زدایی مؤثر است

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا گفت: حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده آنان در جرم‌زدایی نقش مؤثری دارد.

حمایت از خانواده مددجویان در جرم‌زدایی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، ابوالفضل حسینی مرادآبادی در جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بویین زهرا اظهار داشت: با توجه به زندانی شدن سرپرست خانواده‌ها بسیاری از آن‌ها در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دچار مشکلات شده و گاهی این مشکلات زمینه‌های بروز جرم و هنجارشکنی را فراهم می‌کند.

وی افزود: مسئولان انجمن و سایر نهادهای مردمی باید در نظر داشته باشند که تنها کمک‌های مالی و اقتصادی مدنظر نبوده و حمایت‌های فرهنگی و آموزشی نیز بسیار کارساز است و چنانچه این برنامه‌ها توسعه یابد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس زندان بویین زهرا با اشاره به وضعیت مالی زندانیان و خانواده آنان، بیان کرد: انجمن حمایت باید افرادی که از نظر معیشتی و مالی نیازمند هستند را شناسایی و زیر پوشش قرار دهند و برنامه‌ریزی جامعی در این خصوص تنظیم و دانش‌آموزان آنان نیز زیر پوشش قرار گیرند تا شرایط تحصیل آنان فراهم و تسهیل شود.

حسینی مرادآبادی ادامه داد: نهادهای دولتی و مردمی و همچنین خیران به این انجمن نگاه ویژه داشته و کمک‌های خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: با زندانی شدن یک فرد، خانواده نیز دچار آسیب می‌شود؛ بنابراین نباید جرم فرد را در حمایت از خانواده وی دخیل کرد.

رئیس زندان بویین زهرا از مسئولان دستگاه قضایی خواست در امور رسیدگی به خانواده زندانیان نیازمند همکاری و مشارکت کنند تا از گرایش سایر افراد خانواده زندانی به بزه‌کاری جلوگیری شود.

حسینی مرادآبادی عنوان کرد: در طول سال جاری انجمن حمایت از زندانیان بیش از 85 درصد مددجویان نیازمند را زیر پوشش قرار داده است.

وی اضافه کرد: پرداخت کمک‌های مالی، کمک هزینه پزشکی و درمانی، حمایت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، اهدای سبد کالای مصرفی و برنامه‌های اشتغال، فرهنگی و ورزشی از جمله خدمات انجمن حمایت از زندانیان است.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا یادآور شد: برای اشتغال مددجویان و خانواده آنان اقدامات خوبی صورت گرفته و سعی بر آن داریم با مشارکت شرکت‌ها و مراکز تولیدی زمینه اشتغال خانواده زندانیان نیازمند فراهم شود.

انتهای پیام/77002/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول