اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قم خبر داد

کاهش 1500 نفری آمار زندانیان در قم

مدیرکل زندان‌های قم با بیان اینکه استان از نظر تعداد زندانیان در درجه متوسط قرار دارد، گفت: آمار زندانیان قم نسبت به سال‌های گذشته حدود هزار و 500 نفر کاهش داشته است.

کاهش 1500 نفری آمار زندانیان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد قطبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 99 برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در زندان‌های استان قم اجرایی می‌شود.

وی افزود: نصب دوربین‌های مداربسته امنیت را در داخل زندان‌ها ارتقا داده و مدیران استانی و کشوری امروز می‌توانند از تمام ابعاد و اتفاقات زندان‌ها اطلاع حاصل کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه طبقه‌بندی موجب امنیت داخلی زندان و زندانی‌ها می‌شود، گفت: این امر از نظر ارتقای سطح آموزش‌های فرهنگی و تربیتی حیاتی بوده و این موضوع در قم بالای 98 درصد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: اکنون زندانی‌های بالای 18 سال به طور کامل از افراد زیر 18 سال جداسازی شده‌اند و جدا کردن زندانیان از محکومان شرور هم صورت گرفته؛ همچنین جداسازی زندانیانی که دارای رفتارها یا بیماری‌های پرخطر هستند اجرایی شده است.

قطبی خدمات الکترونیکی در اداره کل زندان‌های استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: طرح پیشخوان دولت موجب می‌شود خانواده‌ها و زندانیان به طور کامل از خدمات مورد نظر بهره‌مند شوند.

مدیرکل زندان‌های استان قم خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها سعی کرده است چارت تشکیلاتی خود را ارتقا دهد و در این میان در زمینه ارائه آموزش‌های عالی به کارکنان نیز موفقیت‌هایی کسب شده است که موجب کاهش خطرات و آسیب‌های درون زندان‌ها می‌شود؛ مباحثی چون تزریق و خودزنی کاهش بسیاری داشته و حتی به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 900 خانواده زندانیان در قم زیرپوشش خدمات مناسب قرار گرفته‌اند، ادامه داد: بحث اشتغال زندانیان هم در دستور کار قرار دارد؛ نیمی از درآمد زندانیان به خانواده آنها تعلق می‌گیرد، 30 درصد به آنها تحویل داده می‌شود و 20 درصد هم برایشان پس‌انداز خواهد شد.

قطبی با اشاره به اشتغال زندانیان آزاد شده افزود: سال گذشته 150 نفر تسهیلات مربوطه را دریافت کرده‌ و شاغل شده‌اند و امسال هم سهمیه ویژه‌ای برای این منظور داریم.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: خیرین قم سال گذشته حدود 500 میلیون تومان برای آزادی زندانیان دیه اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های کابینی، الکترونیکی و نیز مرخصی به زندانیان اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: در ارتباط با پیوند خانوادگی زندانیان با جامعه علاوه بر ملاقات‌ها، اقدامات روانشناختی نیز صورت گرفته است ضمن اینکه پشتیبانی‌های مراقبت پس از آزادی نیز صورت می‌گیرد.

قطبی افزود: تحصیل زندانیان در سوادآموزی الزامی بوده و امکان آموزش‌های احکام، خانواده و آموزش عالی نیز برای آنها فراهم شده است که در این زمینه بیش از 35 نفر از روحانیون حوزه علمیه با اداره کل زندان‌های استان قم همکاری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان قم بهداشت محیط و فردی زندانیان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حرفه‌آموزی، هنر در زندان، ورزش در میان زندانیان و مواردی از این دست هم در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد زندانیان استان قم طی چند سال گذشته سیر نزولی داشته است.

قطبی با بیان اینکه اگر زندانیان در زمینه امور قرآنی فعالیت‌های چشمگیری داشته باشند برای عفو یا بخشش بخشی از دوران محکومیت به مقامات بالاتر معرفی می‌شوند، اضافه کرد: فرم‌هایی در این زمینه وجود دارد و اگر فردی خواستار استفاده از مزایا باشد باید شرایط را کسب کند.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه قم از نظر تعداد زندانیان در درجه متوسط قرار دارد، گفت: آمار زندانیان قم نسبت به سال‌های گذشته حدود هزار و 500 نفر کاهش داشته است.

انتهای پیام/78004/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول