اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کرمان:

زندانیان موادمخدر کرمان به اردوگاه منتقل می‌شوند

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: اردوگاه موادمخدر استان کرمان تا 3 ماه دیگر تکمیل می‌شود و زندانیان موادمخدر به این اردوگاه در محل کبوترخان رفسنجان منتقل می‌شوند.

زندانیان موادمخدر کرمان به اردوگاه منتقل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی ولی‌نیا پیش از ظهر امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: 11 زندان در استان کرمان فعال است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در بعضی شهرستان‌های تابعه استان کرمان شعبه ایجاد کرده است، ابراز داشت: این شهرستان‌ها خواستار راه‌اندازی زندان و یا بازداشتگاه هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان تصریح کرد: آرزوی ما زندان‌بان‌ها این است که زندان‌ها آن قدر خالی شود که ما دیگر زندانی نداشته باشیم و این مکان‌ها را به محیط‌های آموزشی تبدیل کنیم.

ولی‌نیا با اشاره به اینکه بازدید از زندان‌ها توسط مسئولان محدود است و مدیران این برنامه را در اولویت کاری خود قرار نمی‌دهند، افزود: زمانی که با زندانی صحبت کنید، متوجه بسیاری از مسائل و مشکلات می‌شوید.

وی عنوان کرد: دو زندان در استان کرمان در دست احداث است و اگر زندان جدید کهنوج راه‌اندازی شود با احداث این زندان زندانیان به محل زندگی خود در جنوب استان کرمان منتقل می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها و جرائم در جامعه از سوی خانواده زندانیان است، تصریح کرد: زندانی شدن فرد مجرم در زندان خارج از محل زندگی خود زمینه آسیب و جرم را فراهم می‌کند.

ولی‌نیا ابراز داشت: طی بیش از دو سال مدیریت در اداره کل زندان‌های استان کرمان تعداد زیادی از زندانیان کرمانی را از خارج از استان به کرمان و زندانیان غیربومی را از کرمان به دیگر استان‌ها منتقل کردیم که رقم بالایی است و با آمار کشوری برابری می‌کند.

وی در مورد زندان‌هایی که باید از داخل شهرها به بیرون از شهر انتقال یابد، تصریح کرد: زندان جیرفت در داخل شهر قرار دارد که زمین آن دریافت شده است و ساخت این مکان به بودجه، اعتبار و اقدام ویژه نیاز دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان افزود: زندان زرند هم در داخل شهر است و در پنج، شش کیلومتری خانه‌های مسکونی قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر به بیرون از شهر منتقل شود که زمین این زندان دریافت شده است و نیاز به اعتبار برای انتقال به بیرون از شهر دارد.

ولی‌نیا با اشاره به اینکه اردوگاه موادمخدر استان کرمان از ضروریات است، خاطر نشان کرد: تا سه ماه دیگر این زندان تکمیل می‌شود و زندانیان موادمخدر استان کرمان به این اردوگاه در محل کبوترخان رفسنجان منتقل می‌شوند تا بتوانیم به زندانیان غیرمرتبط با موادمخدر خدماتی را ارائه کنیم.

وی کار زندان‌ها را اصلاحی و تربیتی خواند و افزود: برای بحث امنیت بسیار برنامه‌ریزی شده است و برای بازسازی و برگرداندن زندانی به جامعه باید هزینه کنیم و گر چه اعتبار فرهنگی را افزایش داده‌ایم، اما کفایت نمی‌کند و نیاز به اعتبار برای زندان‌ها به ویژه در بخش فرهنگی داریم.

زندان‌بان ارشد استان کرمان اذعان داشت: اگر کاری که در زندان انجام می‌دهیم، پس از آزادی زندانی در بیرون از محیط زندان هم انجام شود و ادامه یابد، اثرگذار است.

ولی‌نیا در مورد مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان بیان داشت: اگر این مرکز تقویت شود و اعتبار خوبی در اختیار این مجموعه قرار گیرد، می‌تواند در بازگرداندن زندانیان به زندگی عاری از جرم مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه وام اشتغال بعد از آزادی زندانیان تا 15 میلیون تومان ارائه می‌شود، اظهار داشت: این حمایت‌ها در سالم‌سازی زندگی مددجویان مؤثر بوده، اما توان ما کم است و باید تقویت شود.

انتهای پیام/80019/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول