اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی:

45 درصد از زندانیان خراسان‌رضوی را مجرمان موادمخدر تشکیل می‌دهند

معاون شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی گفت: 45 درصد از زندانیان زندان‌های استان خراسان‌رضوی را افراد مرتبط با موادمخدر تشکیل می‌دهند.

45 درصد از زندانیان خراسان‌رضوی را مجرمان موادمخدر تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ماشاالله صادقی ظهر امروز در نشست خبری به‌منظور تشریح گزارش عملکرد یکساله شورا و اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از امحای دو و نیم تن مواد مخدر و تقدیر از خانواده معظم شهدا و فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر همزمان با سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

معاون شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی گفت: 45 درصد از زندانیان زندان‌های استان خراسان‌رضوی را افراد مرتبط با موادمخدر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 85 هزار نفر معتاد در سال گذشته در 537 مرکز ترک اعتیاد این استان مورد درمان قرار گرفتند، گفت: این میزان نسبت به آمار مشابه سال قبل از آن 18 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

معاون شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و 600 هزار نفر معتاد شناسایی شده در سطح کشور، حدود 160 هزار نفر یعنی 10 درصد آن مربوط به استان خراسان‌رضوی است، اظهار داشت: قریب 4 هزار نفر از آنان را معتادان پر خطر و کارتن‌خواب تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر 16 هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

معاون شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی ادامه داد: با توجه به تشدید اقدام‌های فرماندهی انتظامی و مرزبانی در برخورد با قاچاق مواد مخدر فقط 10 درصد این میزان از مرزهای استان و بقیه از سایر استان‌ها وارد شده است.

وی با بیان اینکه باید در کنار تشدید برخورد با معضل و قاچاق مواد مخدر با فرهنگ‌سازی جامعه و از جمله جوانان را در زمینه مضرات این مواد خانمان سوز و از جمله مواد صنعتی روانگردان آشنا کرد، گفت: با فعالیت‌های پیشگیرانه سطح تقاضا را نسبت به این مواد کاهش داد.

انتهای پیام/70001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول