اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان مرکزی اردبیل خبر داد

تقلیل آمار زندانیان تحت قرار زندان اردبیل

رئیس زندان مرکزی اردبیل گفت: با اجرای دستورالعمل کاربردی برای ارتقای وضعیت زندانبانی، آمار زندانیان تحت قرار زندان اردبیل در دو ماهه اول سال‌جاری کاهش یافت.

تقلیل آمار زندانیان تحت قرار زندان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، تربیتی اردبیل، کریم‌الله محبوبی اظهار داشت: با اجرای دقیق تاکیدات ریاست سازمان زندان‌های کشور در قالب دستورالعمل کاربردی برای ارتقای وضعیت زندانبانی و در پی حضور مستمر مقامات قضایی در زندان اردبیل تعداد چشمگیری از مددجویان تحت قرار این زندان تعیین تکلیف و با قرار وثیقه و کفالت آزاد شدند.

وی تصریح کرد: در پی اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری مندرج در دستورالعمل کاربردی برای ارتقای وضعیت زندانبانی، همه روزه در بند پذیرش و تشخیص حضور می‌یابیم.

محبوبی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش‌های لازم برای مددجویان جدیدالورود در مورد قوانین و مقررات زندان و ارائه معاضدت قضایی، راهنمایی‌هایی صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در این بازدیدها علاوه بر رفع مشکلات مددجویان به ویژه زندانیان تحت قرار زمینه حل و فصل مشکلات قضایی زندانیان نیز فراهم آمده است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل بالای دستگاه قضایی استان با زندان اردبیل بیان کرد: طی برنامه اعلامی از سوی دادستان اردبیل، روزانه احدی از مقامات قضایی در زندان حاضر و با مددجویان به گفت‌وگو پرداخته و راهکارهایی برای مشکلات پرونده ایشان ارائه می‌کند.

محبوبی با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت زندانبانی یک دستورالعمل جامع است که نیاز به همکاری دستگاه قضایی نیز دارد خواستار تداوم حضور روزانه دادستان و دادیار ناظر زندان اردبیل در زندان شد.

رئیس زندان مرکزی اردبیل یادآور شد: به برکت این حضور و تعامل سازنده با مقامات قضایی و پیگیری‌های مجدانه از سوی اجرای احکام و مددکاری زندان در طول چهار ماه گذشته از بین 676 نفر مددجوی تحت قرار وثیقه و کفالت، تعداد 440 نفر توانستند با معرفی کفیل یا سپردن وثیقه آزاد شوند.

وی حصول این امر را نتیجه همسویی زندان و مقامات قضایی اعلام کرد و گفت: در اجرای بخشنامه اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان جرایم سبک، غیر عمد و مالی تعداد 369 نفر به مرخصی نوروزی اعزام شدند و در پی تمدید موافقت ریاست محترم قوه قضاییه با تمدید این مرخصی تا آخر اردیبهشت سال‌جاری به جهت مصالحه با شکات تعداد 119 نفر از این تمدید بهره‌مند شده و جمع قابل توجهی از ایشان نیز توانستند با استفاده از مرخصی اعطایی و تمدید آن نسبت به اخذ رضایت شکات اقدام و مراتب آزادی خویش را فراهم نمایند.

انتهای پیام/62005‌/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول