اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

ارائه 300 هزار نفر ساعت آموزش حرفه‌ای به زندانیان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از آموزش 300 هزار نفر ساعتی زندانیان توسط فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد.

ارائه 300 هزار نفر ساعت آموزش حرفه‌ای به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت آموزشی و مهارت‌آموزی که با حضور مدیران و مسئولان این اداره کل در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در زندان‌های استان اردبیل بیش از 30 حرفه آموزشی به علاقمندان ارائه می‌شود که چهار حرفه برق‌کار ساختمان، جوشکاری، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری و معرق‌کار بیشترین آموزش‌ها را شامل می‌شود که علاقمندان رغبت خوبی نیز به این رشته‌ها نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر زندان‌ها در پادگان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 150 هزار نفر ساعت آموزش ارائه می‌شود که معادل 580 نفر می‌باشد.

صفری با اعلام اینکه در پادگان‌ها 25 حرفه آموزشی و زندان‌ها 14 حرفه آموزشی به علاقمندان ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: رشته‌های برق‌کار ساختمان، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری و کمک برق‌کار ساختمان بیشترین فراوانی را عهده‌دار شده‌اند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در کنار ارائه این آموزش‌ها سعی داریم در گروه‌های سنی مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در فصل تابستان برنامه‌های آموزشی و مهارتی رایگان برگزار کنیم تا علاقمندان بتوانند از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را کرده و ضمن آشنایی با مهارتی جدید و علم و فن متفاوت بحث بازاریابی با سرعت و دقت لازم انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: با فعال بودن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی در کنار برنامه‌ریزی مراکز دولتی سعی وافری به کار گرفتیم تا با بهره‌گیری از این ظرفیت آموزش‌ها با محوریت ورود به بازار کار صورت بگیرد تا در این مسیر بتوانیم شیوه نامعمول و سیکل غلط ورود نسل آینده به بازار کار را برطرف کنیم چرا که اشتغال تنها پشت میز نشستن، دستور دادن و نامه نوشتن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: تنها منبع و گذرگاهی که برای ایجاد فرصت‌های اشتغال بایستی مورد توجه قرار گیرد بحث توسعه و تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده از توانمندی‌های این حوزه مهم و ارزشمند است که امیدواریم در این باب بتوانیم برخی ضعف‌ها، نقص‌ها و کوتاهی‌های گذشته را جبران کرده و به نحوی میل، رغبت و علاقمندی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را تقویت کنیم.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان مشغول به کار هستند، افزود: 190 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان موجود است که وجود این آموزشگاه‌ها سبب شده بستر اشتغال آن هم به شکل مولد فراهم آید.

وی از پیش‌بینی تأسیس و راه‌اندازی 25 آموزشگاه جدید با رشته‌های متناسب با نیاز جامعه خبر داد و تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در 100 رشته متنوع مهارتی 45 درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد.

صفری خاطر نشان کرد: از تعهد آموزش سال گذشته که حدود 20 هزار نفر دوره بوده 100 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/62006/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول