اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

برگزاری مسابقات فرهنگی برای زندانیان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از برگزاری مسابقات فرهنگی برای زندانیان زنجانی خبر داد.

برگزاری مسابقات فرهنگی برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علاء‌الدین کریمی در جریان بازدید خبرنگاران از زندان زنجان اظهار کرد: اداره کل زندان‌های استان زنجان به منظور اصلاح و تربیت زندانیان برنامه‌های مختلفی را ویژه زندانیان اجرا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فنی‌ و ‌حرفه‌ای ویژه زندانیان تصریح کرد: سال گذشته برای بیش از یک‌هزار زندانی این برنامه‌ها اجرایی شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اعطای گواهینامه پایان دوره برای زندانیانی که در دوره مهارت‌های فنی حضور داشتند، اضافه کرد: در حال حاضر با مهارت‌آموزی‌های صورت گرفته 50 درصد از زندانیان مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات فرهنگی در قالب مقاله‌نویسی، کتابخوانی، روزنامه‌دیواری و خاطره‌نویسی با حضور 910 زندانی خبر داد و گفت: همچنین سال گذشته طرح ختم کامل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور 70 درصد از واجدان شرایط برگزار شد.

کریمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح 1447 قرآن کریم با شرکت زندانیان و کارکنان و 80 درصد از واجدان شرایط اضافه کرد: همچنین در مدت مذکور کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه برای یک‌هزار و 330 نفر برگزار شد.

وی به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی برای کارکنان، سربازان وظیفه و همچنین زندانیان با حضور یک‌هزار و 910 نفر نیز اشاره کرد و گفت: همچنین سال گذشته محفل انس با قرآن کریم با دعوت از قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم از سطح شهر با حضور 2 هزار و 410 نفر برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در ادامه به برگزاری مسابقات فصلی و قرائت قرآن کریم و اذان در بین زندانیان و کارکنان این اداره کل اشاره کرد و افزود: در این برنامه 470 نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای زندان‌های استان با تعداد زندانیان تطابقت دارد و مشکلی از نظر فضا در استان وجود ندارد، اضافه کرد: خوشبختانه تعداد زندانیان زنجانی در مقایسه با کل زندانیان کشور کم است.

انتهای پیام/73005/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول