اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان خبر داد

افتتاح 60 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان از افتتاح 60 کانون فرهنگی هنری مساجد امسال در استان خبر داد.

افتتاح 60 کانون فرهنگی مساجد در گیلان

حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت 490 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان اظهار کرد: تابستان امسال برنامه‌های اوقات فراغت جوانان در تمام کانون‌های مذکور برگزار می‌شود.

وی از افتتاح 60 کانون فرهنگی هنری مساجد تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری استان با تاسیس کانون‌های مذکور به 550 کانون افزایش می‌یابد.

پورابراهیم با بیان اینکه تعداد دو هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تعداد چهار کلاس در هر کانون دایر می‌شود.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان دو کلاس را برای امور قرآنی و احکام عنوان کرد و گفت: دو کلاس با توجه به نیاز منطقه به فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی، دایر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 19 کانون تخصصی فرهنگی هنری مساجد گیلان در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: کانون مصلای رشت بیشترین فعالیت‌ها را در سال جاری به عهده دارد و تاکنون یک‌هزار نفر جذب این کانون شدند.

پورابراهیم 35 درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان را مستقر در شهرها دانست و خاطرنشان کرد: 170 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرهای استان مستقر هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان با بیان اینکه 65 درصد کانون‌ها در روستاها مستقر هستند، یادآور شد: 318 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاها مستقر هستند، ضمن اینکه 16 کانون در مصلای شهرستان‌های گیلان تاسیس شده است.

وی به تاسیس 13 کانون فرهنگی هنری در زندان‌های گیلان در سال 91 اشاره کرد و افزود: 206 کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری تاکنون تاسیس شده است.

پورابراهیم 58 درصد کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان را در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: 42 درصد کتابخانه‌ها در مناطق روستایی مستقر هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری گیلان توزیع 36 هزار و 920 جلد کتاب بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از جمله اقدام‌های این دبیرخانه در سال 91 دانست و اظهار کرد: تعداد 206 باب کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری استان ایجاد شده و برای 24 کتابخانه تاکنون مجوز رسمی صادر شده است.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول