اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجان رتبه نخست کشوری را در مهار سن گندم کسب کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان رتبه نخست کشوری را در مهار سن گندم کسب کرده است.

زنجان رتبه نخست کشوری را در مهار سن گندم کسب کرده است

محمد‏رضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با بررسی‎های صورت گرفته در سطح کشور استان زنجان رتبه نخست را در اجرای عملیات مهار سن گندم به دست آورده است.

وی به اهمیت مبارزه با سن گندم اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای مهم استان در سال گذشته مهار مناسب آفت سن گندم در اراضی کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان دستاوردهای مهمی در بخش کشاورزی به دست آورده است، یادآور شد: سال گذشته اقدامات قابل توجهی در بخش کشاورزی استان صورت گرفته است.

وی موفقیت کشاورزی استان در بخش‏های مختلف را یادآور شد و تاکید کرد: استان زنجان در سال گذشته 10 دستاورد مهم را در بخش کشاورزی به دست آورده است.

نهاوندی‏پور کشاورزی زنجان را دارای ظرفیت‌های بالا عنوان کرد و یادآور شد: طی سال‌های اخیر برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشاورزی استان در بخش‌های مختلف تلاش زیادی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به طرح نقشه‌های اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اجرای مناسب این طرح اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی عملیات میدانی طرح تهیه نقشه اراضی کشاورزی استان را یادآور شد و تاکید کرد: سال گذشته عملیات میدانی طرح تهیه نقشه اراضی کشاورزی استان آغاز شد و به نتایج مناسبی نیز رسید.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه سال گذشته موفق به برداشت بیش از 100 هزار هکتار از اراضی استان شدیم، افزود: تهیه طرح اراضی کشاورزی از اقدامات مهم سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تهیه طرح اراضی کشاورزی را از جمله فعالیت‎های مهم در استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات مناسب در راستای تهیه طرح اراضی موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه شدیم.

وی با بیان اینکه توسعه ضریب مکانیزاسیون از دیگر بخش‏های مهم کشاورزی محسوب می شود، یادآور شد: اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سطح استان قابل توجه بوده است.

نهاوندی‏پور به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 850 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی وارد استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ورود ادوات کشاورزی برای بکارگیری کشاورزان را مهم دانست و تاکید کرد: تلاش می‏شود ادوات و تجهیزات مدرن برای کشاورزان استان فراهم شود.

وی یکی از عوامل توسعه کشاورزی استان را در گرو توسعه مکانیزاسیون کشاورزی دانست و تاکید کرد: با اقدامات مناسب در این زمینه وضعیت استان را در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سطح کشور ارتقا داده‎ایم.

نهاوندی‏پور توسعه تحقیقات کشاورزی برای توسعه در ابعاد مختلف کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: توسعه تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی موضوعی مهم و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توجه به موضوعات پژوهشی در بخش کشاورزی را از برنامه‎های مهم جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان در سال‏های اخیر توجه زیادی به این موضوع داشته است.

وی بخش ترویج و آموزش کشاورزی را یادآور شد و تاکید کرد: برای توسعه کشاورزی به صورت پایدار باید نسبت به آموزش و ترویج مهارت‎ها و علوم کشاورزی برای کشاورزان اهتمام ورزید.

وی افرایش بهره‏وری محصولات کشاورزی در حجم تولید و کیفیت را از دیگر عوامل مهم در شاخص‏های توسعه کشاورزی عنوان کرد و گفت: زنجان یکی از استان‏های موفق در راستای تولید محصولات مختلف کشاورزی است.

نهاوندی‏پور کیفیت محصولات تولیدی در بخش کشاورزی استان زنجان را دارای وضعیت مناسب ارزیابی کرد و گفت: محصولات تولیدی استان در اکثر بخش‏ها دارای کیفیت قابل قبول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان کیفیت تولید زیتون استان را بالا دانست و خاطرنشان کرد: زیتون طارم در شرایطی تولید می‏شود که می‏توان به تمام ارگانیک بودن آن ادعا کرد.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول