اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی زنجان /پیش‌بینی کاهش 48 درصدی تولید گندم در سال‌جاری

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: برداشت گندم از اراضی شهرستان زنجان آغاز شده است.

آغاز برداشت گندم از اراضی کشاورزی زنجان /پیش‌بینی کاهش 48 درصدی تولید گندم در سال‌جاری

احمد موسوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برداشت گندم شهرستان زنجان از میزان 67 هزار هکتار از اراضی صورت می‏گیرد.

وی به اهمیت محصول گندم اشاره کرد و افزود: گندم از محصولات مهم زراعی استان و شهرستان زنجان محسوب می‏شود که زمان برداشت آن در زنجان آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه برداشت این محصول به صورت دیم و آبی صورت می‏‏گیرد، یادآور شد: 63 هزار و 900 هکتار از برداشت گندم زنجان به صورت دیم است. 

وی به گندم آبی اشاره کرد و اظهار داشت: گندم آبی یکی از مهم‏ترین محصولات شهرستان است و در حال حاضر قسمتی از برداشت گندم به صورت دیم خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه 3 هزار و 900 هکتار از برداشت گندم شهرستان به صورت آبی خواهد بود، ابراز داشت: در مجموع گندم شهرستان به صورت دیمی و آبی برداشت می‏شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به خسارت‏های آفت سن گندم اشاره کرد و گفت: خسارت آفت سن گندم درمزارع شهرستان زنجان قابل پیش‏بینی بود.

وی با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی برنامه خوبی برای مبارزه با سن گندم داشت، یادآور شد: این مدیریت با تشکیل اکیپ‏های تخصصی از کارشناسان دولتی وخصوصی برای مبارزه با سن گندم بهره برده است.

موسوی به اقدامات انجام شده برای مبارزه با سن گندم اشاره کرد و ادامه داد: در راستای مبارزه با سن گندم در اراضی کشاورزی زنجان اقدام به استقرار سمپاش‏های توربولاینر و سایر امکانات در نقاط مختلف شهرستان شده است.

اقدامات لازم برای مبارزه با سن مادر و پوره صورت گرفته است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه اقدامات لازم برای مبارزه با سن مادر و پوره صورت گرفته است، یادآور شد: با اقدامات لازم موفق به کنترل این آفت در اراضی شهرستان شدیم.

وی به حداقل رساندن خسارت در زمان برداشت اشاره کرد و اظهار داشت: برای به حداقل رساندن خسارت زمان برداشت اقدام به تشکیل اکیپ‏های نظارت بر برداشت گندم شده است.

موسوی ارائه نظرات فنی کارشناسان برای مشاوره به کشاورزان را یادآور شد و تاکید کرد: کارشناسان در شهرستان زنجان و مراکز جهاد کشاورزی مستقر و آماده ارائه نظارت فنی برداشت گندم هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از پیش‏بینی تولید 41 هزار تن گندم خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود پیش‏بینی می‏شود 41 هزار تن محصول گندم در زنجان تولید شود.

وی این پیش‌بینی را با توجه به شرایط آب و هوایی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به خسارت سرمازدگی و عدم پراکنش مناسب بارش تولید و برداشت زودهنگام این پیش‏بینی صورت گرفته است.

کاهش 48 درصدی تولید گندم در سال‌جاری

موسوی با بیان اینکه این میزان تولید نشان از کاهش 48 درصدی تولید گندم را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان پیش‏بینی تولید گندم شاهد کاهش 48 درصدی این محصول هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به ظرفیت‏های کشاورزی زنجان اشاره کرد و گفت: شهرستان زنجان در بخش‎های مختلف کشاورزی دارای عملکرد مناسبی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان در برخی از بخش‎های تولیدی کشاورزی حائز رتبه نخست در سطح استان است، یادآور شد: توسعه مناسبی در بخش‎های مختلف صورت گرفته است.

موسوی به طرح‎های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: در هفته جهاد کشاورزی طرح‎های خوبی در سطح شهرستان زنجان به مرحله بهره‏برداری رسید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان بهره‎‏برداری از طرح‏های افتتاحی را یادآور شد و تاکید کرد: این طرح‏ها برای توسعه کشاورزی شهرستان زنجان موثر است.

انتهای پیام/73007/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول