اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تأکید کرد

گسترش صنایع‌ تبدیلی راهی مؤثر در ارتقای کشاورزی بویین زهرا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بر گسترش صنایع تبدیلی به عنوان راهی مؤثر در مسیر افزایش توان کشاورزی تأکید کرد.

گسترش صنایع‌ تبدیلی راهی مؤثر در ارتقای کشاورزی بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، تعدادی از مدیران تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان صبح امروز از چند طرح تعاون روستایی و توسعه کشاورزی در شهرستان بویین زهرا بازدید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در جریان این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: با افزایش حجم تولید می‌توان بیش از پیش شاهد موفقیت تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولیدی این شهرستان و استان قزوین بود.

محمدرضا صفری افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف تعاونی‌ها در بخش کشاورزی، توسعه و ارتقای فعالیت‌های این بخش است که در اقتصاد کشور نیز بسیار مؤثر واقع می‌شود.

صفری با اشاره به حمایت‌های جهاد کشاورزی از احداث سردخانه از سوی اتحادیه تعاون روستایی بویین زهرا ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی جزو سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی است و اجرای این طرح‌ها در بخش کشاورزی مورد توجه و حمایت مسئولان قرار دارد.

وی اذعان کرد: توسعه این صنایع، کاهش میزان بیکاری در مناطق روستایی را به دنبال دارد و زمینه مناسب برای توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌آورد.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله مقادیری از محصولات کشاورزی این استان به دلیل نبود سردخانه از بین می‌رود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و تأمین سردخانه به وسیله اتحادیه تعاون روستایی بویین زهرا از جمله طرح‌هایی است که دارای توجیه اقتصادی نیز هست.

صفری، توسعه مراکز عرضه محصولات را ضروری خواند و یکی از دغدغه‌های اصلی در بخش کشاورزی را مرحله تولید و فروش محصولات دانست که با ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات این امر بهبود می‌یابد.

وی به ظرفیت بالقوه و بالفعل تعاونی‌ها در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه تشکل‌ها و تعاونی‌های شهرستان بویین زهرا با همکاری و تعامل با یکدیگر در احداث طرح‌های بخش کشاورزی نقش پررنگی در حوزه اقتصاد و کشاورزی این شهرستان ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین به طرح احداث مجتمع تجاری و اداری تعاون روستایی بویین زهرا اشاره کرد و افزود: اجرای چنین طرح‌هایی در توسعه و ارتقای شهرستان بسیار اثرگذار است.

صفری تداوم انسجام، طراحی صحیح، سرعت عمل، نظارت و کنترل به موقع را لازمه اجرای دقیق طرح‌های کشاورزی عنوان کرد.

در این بازدید مسئولان استانی با حضور در محل اجرای فاز دوم سردخانه اتحادیه تعاون روستایی، مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، شرکت تعاونی گاوداران، مکان احداث مجتمع تجاری و اداری شبکه تعاون روستایی و کارخانه تمام‌اتوماتیک تولید کنسانتره دامی تعاونی گاوداران بویین زهرا از این طرح‌ها بازدید و در جریان روند اجرای کار قرار گرفتند.

ناطق معین‌الدین، مدیرکل تعاون روستایی قزوین و علی محمدزادگان رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا نیز به همراه مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی این شهرستان در بازدید امروز حاضر بودند.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول